Rozpoczęły się również roboty przy węźle Wrocław Północ (Widawa), który połączy przyszłą S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Roboty palowe i powstawanie podpór obiektów inżynierskich wymusiło wprowadzenie takiej organizacji ruchu, aby z jednej strony móc prowadzić prace budowlane, a z drugiej strony ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu drogowym. Ponieważ w okolicy ronda Obrońców Grodna trwają prace związane z budową fundamentów pod filary wiaduktu WD-43, dlatego należy liczyć się z ruchem ciężarówek wjeżdżających na tamtejszy plac budowy (zlokalizowany wewnątrz ronda) i wyjeżdżających z niego. Tymczasowa organizacja ruchu wiąże się też z wprowadzeniem w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW zwężenia do jednego pasa ruchu na odcinku max. 200 m.
Astaldi wybuduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.
reklama
reklama
Źródło: materiały prasowe Astaldi S.p.A.