To nie koniec wymiany taborów w polskich miastach. Moderus Beta będzie kontynuować dostarczanie pojazdów dla Tramwajów Szczecińskich i MPK Poznań. Do zakupu nowych tramwajów szykują się także Warszawa, Olsztyn, Łódź i Wrocław.
Polskie tramwaje
Tramwajowy renesans powinien cieszyć nie tylko użytkowników komunikacji miejskiej. − Boom w zamówieniach na nowe składy to także szansa na ożywienie dla polskiej gospodarki, ponieważ to właśnie wiele rodzimych firm wygrywa przetargi. Dobre perspektywy rysują się nie tylko dla producentów pojazdów szynowych (Solaris, Newag, PESA), ale również przedsiębiorstw dostarczających podzespoły, czy elementy konstrukcji i wyposażenia jak np. piaski hamulcowe niezbędne w każdym tramwaju, bo zapewniające bezpieczne hamowanie − mówi Andrzej Rams z firmy Piaski Hamulcowe, dostawcy specjalistycznych piasków dla pojazdów szynowych. Poza tym zakupom taborów towarzyszą często prace modernizacyjne na torowiskach, więc skorzystają na tym także firmy budowlane zajmujące się projektowaniem i budową infrastruktury komunikacji miejskiej oraz ich podwykonawcy.
reklama
reklama
Źródło: materiały prasowe TilmannSchaffer