| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany MG Rover 75: opis modelu

Używany MG Rover 75: opis modelu

Duże, solidne i wygodne auto za niewielkie pieniądze. Używany Rover 75 to bardzo ciekawa oferta. Niedoceniony przez rynek samochód jest owocem mariażu Rovera z BMW. Ma wyjątkowy styl, ale potrafi nadszarpnąć budżet. Czy jest warty zainteresowania?

Ograniczona liczba sprzedanych egzemplarzy sprawia, że Rovera nie znajdziemy w raportach bezawaryjności. Jeżeli dać wiarę użytkownikom samochodu występują dwa rodzaje modelu 75 - skrajnie awaryjny, doskonały dla majsterkowicza, a także solidny i trwały. Można przyjąć, że spory odsetek pojazdów znajduje się w rękach hobbystów i koneserów brytyjskiej motoryzacji, którzy potrafią przymknąć oko na drobne defekty.

Podstawowe części eksploatacyjne można zastąpić łatwo dostępnymi i stosunkowo tanimi zamiennikami renomowanych firm. Wybór elementów używanych nie jest ogromny, ale kluczowe podzespoły, czy choćby elementy blacharskie uda się kupić bez większych trudności. Dzięki temu koszty utrzymania Rovera 75 nie są wyższe niż w przypadku innych samochodów segmentu E. Posiadacze brytyjskiej limuzyny sugerują dokonywanie napraw w punktach wyspecjalizowanych w obsłudze Rovera (niekoniecznie ASO). Przypadkowy warsztat nie zawsze jest w stanie zdiagnozować i właściwie naprawić usterki.

Wygodne auto w przystępnej cenie

Samochody z lat 1999-2000 można kupić już za 12-14 tys. złotych. Ceny najdroższych sześciolatków nie przekraczają 30 tysięcy złotych. Są naprawdę atrakcyjne. Trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z bogato wyposażonymi limuzynami z mocnymi jednostkami napędowymi. Ze sporej palety silników warte polecenia są benzynowe jednostki 1.8T 16V (150 KM) i  wysokoprężne konstrukcje BMW - 2.0 CDT 16V (116 KM) oraz 2.0 CDTi 16V (131 KM). Tak zmotoryzowane Rovery oferują niezłą dynamikę przy zachowaniu rozsądnego spalania, które wynosi odpowiednio 8,5 i 7 l/100km.

Silniki 2.0 V6 (150 KM) oraz 2.5 V6 (177 KM) kuszą parametrami, kulturą i odgłosem pracy, jednak domagają się zbyt dużych ilości paliwa (średnio 10-12 l/100km), jak na przeciętną dynamikę, którą zapewniają. Ponadto widlaste "szóstki" są trudniejsze i znacznie bardziej kosztowne w serwisowaniu.

Brytyjska limuzyna jest samochodem dla konesera, który doceni jej piękno i będzie w stanie przymknąć oko na pewne mankamenty. Za relatywnie niewielkie pieniądze Rover 75 oferuje poczucie wyjątkowości. Rzadko spotykana wersja z fordowskim silnikiem 4.6 V8 o mocy 260 KM z pewnością będzie niezłą lokatą kapitału, której wartość będzie rosła. Warto pamiętać, że Rover 75 okazał się na tyle udaną konstrukcją, że w Chinach do dzisiaj trwa jego licencyjna produkcja. Samochód jest oferowany jako Roewe 750.

Przykładowe ceny części:

Komplet klocków hamulcowych przednich – 75-150 złotych
Tarcze hamulcowe – 250-350 zł
Reflektor – 100-400 zł
Kompletne sprzęgło – 380-450 zł
Tłumik – 140-250 zł 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Business Solutions Sp. z o.o.

Obsługa księgowa, doradztwo podatkowe, kadry i płace

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »