| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Hyundai Coupe – pozornie sportowy


Hyundai Coupe od 1996 roku próbuje udowodnić, że sportowym wyglądem można nadrobić niedobór mocy. Wszystko w tym aucie oprócz stylizacji nadwozia jest pozbawione sportowych cech, jednak w tym przypadku nie jest to wadą.

Hyundai Coupe zastąpił w ofercie koreańskiej marki model S-Coupe. Pierwsza generacja auta była produkowana od 1996 do 1999, a druga od 1999 do 2001 roku. Różniły się głównie przednią i tylną częścią nadwozia. Przez lata Hyundai Coupe dał się poznać jako auto oszczędne i niezawodne. 

Wnętrze

Auto pomieści 4 osoby, ale pasażerowie drugiego rzędu siedzeń nie mogą liczyć na nadmiar przestrzeni. Deska rozdzielcza jest wykonana w sposób typowy dla koreańskich aut z drugiej połowy lat 90. XX wieku. Warto w tym miejscu podkreślić, że Hyundai przez ostatnie 15 lat dokonał prawdziwej rewolucji technologicznej i jakościowej.

Plastiki są dość twarde, a w bardziej zużytych egzemplarzach mogą trzeszczeć. Cechą charakterystyczną dla kokpitu Hyundaia Coupe są wszechobecne zaokrąglenia.

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundaiu Coupe

Powszechnie znaną bolączką tego Koreańczyka są szybko zużywające się uszczelki bezramkowych drzwi. Aby pozbyć się tego problemu należy zakupić komplet uszczelek. W ASO części do naprawy obu stron auta zapłacimy około 300 złotych. 

Bagażnik usportowionego Hyundaia pomieści tylko 235 litrów bagażu, ale złożenie tylnej kanapy pozwoli uzyskać 525 litrów przestrzeni bagażowej. To oznacza, że w wariancie czteroosobowym nie zmieścimy zbyt wiele pakunków. 

Karoseria

Pierwszą generacje auta odróżnimy od drugiej zmienionym przodem i tyłem nadwozia. Hyundai Coupe łączy obłe kształty z ostrymi przetłoczeniami. 

Problem rdzy w większości przypadków nie istnieje, ponieważ poszycie auta jest ocynkowane. Korozja występuje jedynie na nadkolach. Jeśli pojawi się w tylnej lub przedniej części nadwozia możemy podejrzewać powypadkową przeszłość auta. Nieprofesjonalnie przeprowadzone naprawy blacharskie również mogą spowodować wystąpienie „rudej”. 

Silniki

Coupe było oferowane z czterocylindrowymi benzyniakami 16V o pojemności 1,6 i 2 litrów. Auto napędzane mniejszym silnikiem ma dużo gorsze osiągi przy niewiele niższym spalaniu. Moc 114 KM i 143 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś norma dla aut segmentu B. Słabym punktem tego silnika jest pękający kolektor. W przypadku takiej awarii odradzamy kupowanie używanych części, ponieważ mogą one być już wyeksploatowane. W ASO nowy element kosztuje około 550 złotych. Kolejną często spotykaną usterką tych silników są wycieki oleju, które w skrajnych przypadkach mogą prowadzić do przegrzania i zatarcia silnika.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Cyran

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »