| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Nieśmiertelna "trójka"

Nieśmiertelna "trójka"

Liczba wersji silnikowych BMW E36 może jednak przyprawić o ból głowy. Podobnie jak próba znalezienia egzemplarza w dobrym stanie.

Zalety BMW E36

Te auta nie starzeją się tak szybko, jak wskazywałaby na to metryczka. Linia nadwozia nie jest może porywająca, ale potrafi być elegancka i agresywna jednocześnie. Na ogół auta są dość dobrze wyposażone, przynajmniej w elektryczne szyby i klimę, często w szyberdach. Zapewniają dobre osiągi przy niezłej trakcji. To doskonała szkoła jazdy z tylnym napędem. E36 pasuje i do ludzi młodych, lubiących poszaleć, jak i starszych, którzy docenią jego jakość.

Części do E36 nie są przesadnie drogie, oczywiście na rynku wtórnym. Blachy trzymają się znakomicie, na ogół rdza pojawia się tylko w miejscach uszkodzeń.

Wady

Trudno znaleźć E36, które nie miało nieciekawych przygód. Używane BMW cieszą się dużą popularnością wśród specyficznej młodzieży, lubiącej i upalać te samochody, i dodawać im wątpliwej urody spojlery, progi czy wydechy z blaszanych wiader. Takich aut trzeba unikać, ich przeszłość na ogół jest mroczna. Usunięcie wszystkich dziwnych przeróbek może być kosztowne.

E36 nie są specjalnie awaryjne, nie są też ideałami. Największe problemy mają z cieczami a w zasadzie z ich wyciekami - z silnika, skrzyni, mostu i maglownicy potrafi lecieć olej. Niezbyt wytrzymała jest też chłodnica, która pęka i również cieknie.

Zobacz również: BMW Gran Coupe wejdzie do produkcji

Oprócz tego szczególną uwagę trzeba zwrócić na elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Przenoszą one spore siły i wymagają dość częstej wymiany.

Spalanie raczej nie będzie niższe, niż 10 l/100 km. Silniki są dość paliwożerne, mocne wersje sześciocylndrowe bez skrupułów wysysają nawet 15 l podczas jazdy miejskiej. Ilość miejsca w środku nie jest porażąjąca, o ile kierowca i pasażer mają wystarczającą ilość przestrzeni, o tyle tylna kanapa jest ciasna.

Podsumowanie

Zadbane E36 wygląda naprawdę elegancko, jeździ szybko i wygodnie, na pewno posłuży jeszcze wiele lat. Odsiewając z ofert auta po poważniejszych stłuczkach i dłubane przez domorosłych tunerów, znajdziesz wiele E36 we wszystkich wersjach nadwoziowych i silnikowych. Najtańsze z początku lat 90. i z silnikami 1.6 da się kupić już za 3000 zł, nowsze E36 przekraczają 20 tys. zł. Generalnie za 5-6 tysięcy można nabyć zadbane BMW. Ofert jest mnóstwo – najlepiej chyba wybrać sobie kwotę na zakup auta i poszukać najlepszej z nich.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mec. Monika Brzozowska

Adwokat, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Ekspert z zakresu prawa własności przemysłowej, prawa reklamy, znawca problematyki z zakresu prawa prasowego, prawa mediów, prawa autorskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »