| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Skoda Fabia RS: Polska na śniegu

Test Skoda Fabia RS: Polska na śniegu

Popularne miejskie auto z mocnym silnikiem? Taka właśnie jest Fabia RS, czyli najmocniejsza wersja dobrze znanego modelu, która teraz zamiast diesla, ma pod maską nowoczesny turbobenzynowy silnik TSI.

Patrząc na testowaną Fabię można pomyśleć, że w hołdzie Polakom, producent przygotował wersję w naszych narodowych barwach. Czerwona Fabia z białym dachem i białymi felgami w dodatku w białej, zimowej aurze. Prawda jest jednak inna. W takie barwy ubrana została najmocniejsza z dostępnych wersji czeskiego malucha, czyli specyfikacja RS. Auto nie ma krzykliwych sportowych elementów. Postawiono raczej na dyskrecje. Są zatem zmodyfikowane zderzaki - przedni zaopatrzony we wloty powietrza i ledowe światła do jazdy dziennej, zaś tylny w czarny element ozdabiający dolną część. Nad klapą bagażnika umieszczono dyskretny spojler, a tylne szyby przyciemnono. W oczy najbardziej rzucają się białe alufelgi (na które założono opony Brigdestone o profilu 40), czerwone zaciski hamulców oraz dwukolorowe nadwozie. Właściwie nawet trójkolorowe, bo lusterka auta polakierowano na czarno. Klienci mogą wybierać RS-a również w (wielu) innych zestawieniach kolorystycznych np. w połączeniu z czarnymi felgami i dachem, a także w jednolitym lakierze.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Fabii

Wnętrze najmocniejszej Fabii niewiele różni się od tego jakie posiada każda inna wersja tego modelu. Dla jednych będzie to wada, dla innych zaleta. Różnice polegają na innych fotelach, które mają lepsze trzymanie boczne i wyszyty emblemat „RS”, innej kierownicy (również z takim oznaczeniem), oraz specjalnej tapicerce i aluminiowym wykończeniu pedałów. Poza tym to dobrze znana Fabia z porządnym wykończeniem i dobrą ergonomią oraz sporą ilością przemyślanych miejsc na drobiazgi i podwójnym schowkiem przed pasażerem. Wyposażenie testowanej wersji przewidywało automatyczną klimatyzację, nawigację oraz podgrzewane przednie fotele. Jest zatem wszystko co przydatne w mieście i podczas dalszych wyjazdów. Na tylnej kanapie jest zaskakująco dużo miejsca (jak na auto tej klasy), a pasażerowie nie muszą drastycznie wbijać swoich kolan w oparcia osób jadach z przodu. Bagażnik również pozostał bez zmian w stosunku do innych wersji auta. Ma 315 litrów pojemności i można go powiększyć przez złożenie dzielonej kanapy.

Producent przewidział dla Fabii RS jeden napęd, znany już wcześniej z Seata Ibizy Cupra. To benzynowa jednostka 1.4 TSI o mocy 180 KM oraz siedmiobiegowa skrzynia DSG. Tandem sprawdzający się bardzo dobrze. Fabia w całym zakresie prędkości obrotowych jest bardzo dynamiczna i chętnie wyrywa do przodu. Momentami, zwłaszcza podczas ruszania, z nadmiarem mocy ma czasem problem nawet ASR. Poza tym jednak przyspieszenie należy uznać za znakomite. Podobnie jak wspomnianą DSG. Zmiana przełożeń odbywa się bez najmniejszych szarpnięć, tak, że podczas spokojniejszej jazdy o zmianach dowiadujemy się tylko z tarczy obrotomierza. To bez wątpienia bardzo dopracowana skrzynia i świetny wybór nie tylko do najmocniejszej wersji. Brzmienie motoru jest wyraźne, ale nie meczące i przyjemne dla ucha.

Zobacz też: Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Skoda Fabia RS tył i bok fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS tył i bok fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS bok fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS bok fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS bok fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS bok fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS tył fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS gałka zmiany biegów fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS fotele przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS fotele przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS kanapa tył fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS kanapa tył fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS kokpit fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS kokpit fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS silnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS silnik fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS zegary fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS zegary fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS bagażnik fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS bagażnik fot. Maciej Medyj

Skoda Fabia RS kanapa tył fot. Maciej Medyj
Skoda Fabia RS kanapa tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »