| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Najnowszy MINI Cooper: zupełnie nowy model

Najnowszy MINI Cooper: zupełnie nowy model

Choć na pierwszy rzut oka nowy MINI Cooper wygląda tylko na odświeżoną wersję swojego poprzednika, to w rzeczywistości jest zupełnie nowym modelem. Zmiany praktycznie większość elementów auta.

Nowy MINI Cooper: nadwozie

MINI postanowiło zmienić swój sztandarowy model i poddać go kuracji odmładzającej. Choć zmiany wydają się tylko kosmetyczne, to jednak Cooper jest całkowicie nowym modelem. W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm.

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Nowy MINI Cooper: wnętrze

Zmiany świadczącego o tym, że nowy MINI Cooper nie przeszedł jedynie lekkiego liftingu potwierdzają także zmiany jakie zaszły w jego kabinie. Na nowo zaprojektowane fotele z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm),  więcej przestrzeni na ramiona i stopy a przez wyższy komfort dla pasażerów z tyłu. Bagażnik został powiększony aż o 51, ma dokładnie 211 l, a  tylne oparcie siedziska składane jest w proporcji 60:40. Opcjonalnie można zamówić pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

Wnętrze wyróżnia fakt, że prędkościomierz nie jest już zlokalizowany w centralnej części kokpitu. Razem z obrotomierzem został umieszczony na kolumnie kierowniczej. Deska rozdzielcza została jednak wzbogacona o kilka innych ciekawych detali - pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach pojazdu, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala.

Nowy MINI Cooper: silniki benzynowe

Bardzo duże zmiany zaszły w gamie silnikowej nowego MINI Cooper. Nareszcie pojawił się w niej silnik 2-litrowy dostępny w wersji S. Wykonany w technologii TwinPower Turbo Ma on bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę typu twin-scroll, system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów. W rezultacie osiąga moc 192 KM przy 4700-6000 i maksymalny moment oborowy 280 Nm przy 1250-4750 obr./min, co pozwala mu na rozpędzenie auta w czasie 6,8 sekundy (6,7 s w przypadku skrzyni automatycznej). Prędkość maksymalna takiego Coopera to 238 km/h (233 km/h z automatem). Mniejszy silnik benzynowy to 3-cylindrowa jednostka 1.5 TwinPower Turbo dysponująca mocą 136 KM. Wysoki moment obrotowy - 220 Nm – dostępny jest w przedziale 1250-4000 obr./min. Z tym silnikiem MINI Cooper rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy(7,8 s z aut.). Prędkość maksymalna to 210 km/h, a średnie spalanie wynosi 4,5-4,6 l/100 km.

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Tagi

mini

Zdjęcia

MINI Cooper 2014 zegary prędkościomierz
MINI Cooper 2014 zegary prędkościomierz

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014

MINI Cooper 2014
MINI Cooper 2014

MINI Cooper 2014 kokpit deska rozdzielcza
MINI Cooper 2014 kokpit deska rozdzielcza

MINI Cooper 2014 kokpit
MINI Cooper 2014 kokpit

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »