| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Caterham Superlight R400

Caterham Superlight R400

Caterham Superlight R400 to rasowy sportowiec, przystosowany do poruszania się po drogach publicznych.

Masa Caterhama Superlight R400 wynosi zaledwie 525 kilogramów, a zastosowano w nim nowy 2-litrowy silnik Coswortha z suchą miską olejową, o mocy 210 koni mechanicznych przy 7600 obrotów i momencie wynoszącym 150 Nm przy 6300 obrotach. Dzięki temu Caterham Superlight R400 przyspiesza do "setki" w czasie 3.8 sekundy! Na drodze trzymają go sportowe opony, model Avon CR 500, osadzone na 15-calowe obręcze aluminiowe, wspomagane układem aktywnego tylnego dyferencjału.

Zobacz też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: demon szybkości

Jego niska masa, to efekt zastosowania nowych technologii w konstrukcji nadwozia, silnika i oczywiście wyposażenia. Superlight R400 to pierwszy model Caterhama, w którym zastosowano nową, ultralekka konstrukcję ramy nośnej o zwiększonej (o około 14%) odporności na siły skręcające i mniejszej masie własnej. Do niej zamontowano kabinę pasażerską, wykonaną z laserowo ciętych i spawanych płyt ze specjalnych stopów metali.

Caterham Superlight R400 otrzymał również nowe, w pełni regulowane zawieszenie, pochodzące od BMW serii 3. Kubełkowe fotele oraz niektóre z elementów nadwozia i wnętrza superlighta, wykonano z włókien węglowych. Karbonowe błotniki, rama przedniej szyby i osłony chłodnicy, nie tylko poprawiają wygląd auta, ale głównie wpływają na obniżenie jego masy. Ponadto Caterham Superlight R400, posiadający homologację uprawniającą do startów w wyścigach, został wyposażony w 4-punktowe pasy bezpieczeństwa.

Zobacz też: Ferrari Testarossa

Caterham Superlight R400 już niebawem wystartuje w corocznej edycji rajdów Caterham Superlight Challenge 2006 i Caterham's Eurocup Race Series kontynuując tradycje sportowe swoich protoplastów.

Mimo, że nie ma jeszcze oficjalnego cennika dla tego modelu, a jego produkcja ruszy dopiero za kilka miesięcy (lipiec 2006), jednym z pierwszych klientów, który bez dłuższego namysłu złożył zamówienie na R400 jest Chris Rea - szczęśliwy posiadacz Caterhama Seven. Stwierdził on, że połączenie osiągów R400 Coswortha z zawieszeniem BMW Serii 3, to mieszanka, której nie sposób się oprzeć...

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »