| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Cadillac STS

Cadillac STS

Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Zmian w Cadillacu STSie jest jednak o wiele więcej.

Nowa kierownica Cadillaca STS-V jest całkowicie wykończona skórą. Poza przyciskami nawigacyjnymi Centrum Informacji Kierowcy, na kole kierownicy znajdują się przyciski sterowania tempomatem. W standardowym wyposażeniu oferowany jest system nawigacji z DVD, zestaw Audio Bose 5.1 Surround Sound i układ ostrzegający o przekraczaniu linii na jezdni. Na ekranie wyświetlacza Centrum Informacji Kierowcy może pojawiać się informacja o wartości ciśnienia doładowania.

Pomimo konieczności skrócenia dwu-elementowego wału napędowego, silnik w modelu STS-V został zamontowany 4mm niżej niż w standardowym modelu STS V8. Zmiana ta spowodowała obniżenie środka ciężkości i poprawiła działanie układu napędowego.

Z uwagi na większe obciążenia pochodzące z silnika, konstrukcja przedniej części pojazdu została wzmocniona. Powodem decyzji o wzmocnieniu tyłu nadwozia był zastosowany układ napędowy, czyli konieczność przeniesienia większego momentu napędowego i większych sił w czasie jazdy po łuku. Zarówno przednia jak i tylna część podwozia otrzymały również odpowiednie wzmocnienia w miejscu mocowania mechanizmów różnicowych i drążków reakcyjnych.

Drążek stabilizatora przedniego o zwiększonej do 36 mm średnicy oraz sztywne sprężyny zawieszenia przedniego przenoszą większe obciążenia wynikające z sił powstających podczas hamowania i jazdy w zakręcie. Aby zrównoważyć podsterowną charakterystykę jezdną samochodu zwiększono również (do 25,4 mm) średnicę tylnego drążka stabilizatora. Sprężyny tylnego zawieszenia zostały wzmocnione tak, aby zapewnić stateczność kierunkową pojazdu.

Zobacz też: Ferrari 458 Italia

Zadaniem specjalnie przygotowanych amortyzatorów jednokomorowych jest tłumienie drgań pochodzących od cięższych kół. Układ poziomowania nadwozia Nivomat reguluje wysokość zawieszenia zależnie do obciążenia pojazdu zwiększając poziom tłumienia drgań wraz ze wzrostem przeciążeń. Zmodyfikowane przeguby i tuleje elementów zawieszenia poprawiają kontrolę nad samochodem, zarówno podczas jazdy agresywnej, jak i spokojnej.

Zmienione przełożenie przekładni kierowniczej (17.2:1) oznacza większą czułość i krótszy czas reakcji układu kierowniczego. Dzięki zastosowaniu przekładni kierowniczej firmy ZF o zmiennym przełożeniu, udało się zachować stateczność pojazdu w krytycznych sytuacjach przy dużych prędkościach. Charakterystyka układu wspomagania układu kierowniczego pozwala na dobre wyczucie drogi, przy równoczesnym zwiększaniu siły wspomagania podczas parkowania. Zastosowanie większych opon z przodu wymusiło instalację chłodnicy układu kierowniczego.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Cadillac STS fot. Cadillac
Model STS to flagowe auto Cadillaca. Obecnie sprzedawana wersja ma nową automatyczną skrzynię biegów i opcjonalnie napęd na cztery koła. Cadillac STS fot. Cadillac

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »