| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro

Audi A4 allroad quattro to samochód, który może poradzić sobie w lekkim terenie niedostępnym dla większości zwykłych osobówek. Zawieszenie Audi A4 allroad quattro ma większy prześwit i wyposażone jest w układ napędu na cztery koła.

Wszystkie skrzynie biegów w A4 allroad quattro stanowią integralną część innowacyjnej konstrukcji rodziny A4: mechanizm różnicowy jest usytuowany przed sprzęgłem, a więc bezpośrednio za silnikiem. Dzięki temu genialnemu trikowi technicznemu, oś przednia została przesunięta znacznie do przodu, co pozwoliło na zwiększenie rozstawu osi i lepsze zrównoważenie rozdziału ciężaru na osie, wspomagane przez umieszczony w bagażniku akumulator. Efektem jest wysoka dynamika jazdy, niewzruszona stabilność kierunkowa i komfortowe toczenie kół.

Do silników 3.0 TDI i 2.0 TFSI firma Audi opcjonalnie montuje bardzo zaawansowaną technicznie skrzynię biegów. Siedmiostopniowa przekładnia S tronic składa się z dwóch skrzyń częściowych, które są obsługiwane przez dwa sprzęgła. Poprzez zmianę ich stanu włączenia następuje komfortowe przełączenie biegów w czasie niewielu setnych sekundy. Sterowanie elektroniczne zapewnia w pełni automatyczny tryb pracy, realizowany w programach jazdy D (Drive) i S (Sport). Kierowca może w każdej chwili samodzielnie zmieniać przełożenia za pomocą dźwigni wyboru biegów, a na życzenie także za pomocą dźwigienek przy kierownicy.

Wszystkie wersje silnikowe Audi A4 allroad quattro wyposażone są w permanentny napęd na cztery koła Quatro. Zapewnia on te bezkonkurencyjne cechy, które dawno już stały się przysłowiowymi dla marki Audi - znakomita dynamika, trakcja, bezpieczeństwo jazdy i stabilność kierunkowa oznaczają przysłowiową przewagę dzięki technice. Audi A4 allroad quattro prowadzi się niewzruszenie stabilnie we wszystkich warunkach jazdy i jest również idealnym samochodem pociągowym.

Serce napędu quattro stanowi samoblokujący centralny mechanizm różnicowy, który pracuje czysto mechanicznie i dzięki temu w pełni bezzwłocznie. Podczas normalnej jazdy moment napędowy jest rozdzielany w stosunku 40 procent na oś przednią i 60 procent na oś tylną - to sportowa charakterystyka. Kiedy na kołach jednej osi występuje poślizg, centralny mechanizm różnicowy kieruje większą część momentu napędowego na drugą oś. Jeśli - co rzadko się zdarza - koło jednej osi zaczyna się szybciej obracać, to jest ono przyhamowywane przez elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS; EDS pomaga także przy ruszaniu z miejsca.

Audi A4 allroad quattro jest technicznie blisko spokrewniony z A4 Avant - również jego podwozie posiada wszystkie zalety, które wyróżniają całą linię modelową. A4 allroad wchodzi spontanicznie w zakręty i zachowuje się niewzruszenie stabilnie i niemal neutralnie w wysoko położonym obszarze granicznym. Podstawą tych zalet jest szeroki rozstaw kół. W przypadku kół przednich rozstaw wynosi 1.583 milimetry, a dla kół tylnych 1.574 milimetry, o dwa centymetry więcej na każdej osi niż w A4 Avant.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Audi A4 allroad quattro fot. Audi
Audi A4 allroad quattro fot. Audi

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »