| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Mitsubishi Lancer Sportback

Mitsubishi Lancer Sportback

Obecnie produkowany Mitsubishi Lancer to już ósma generacja tego japońskiego auta segmentu C.

Mitsubishi Lancer ósmej generacji powstał na bazie auta koncepcyjnego zwanego "Concept-X", po raz pierwszy zaprezentowanego w 2005 roku w Tokio. Co ciekawe, bazą dla obecnie produkowanego Lancera jest płyta podłogowa zwana z modelu Outlander, dzięki czemu auto jest niemal pod każdym względem większe od poprzednika - jest dłuższy o 7,5 cm, szerszy o 6,5 cm i wyższy o 2,5 cm. Wersja hatchback (zwana Sportback) jest dodatkowo dłuższa o 1,5 cm i wyższa o 2,5 cm. Wymiarami auto plasuje się na styku segmentów C (kompaktów) i D, jednak zaliczane jest do kategorii kompaktów. Auto produkowane jest w fabryce Mizushima w Okazaki w Japonii.

Zobacz też: Nowe silniki w Mitsubishi Lancerze

Mitsubishi Lancera kupić można w dwóch wersjach nadwoziowych. To 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy Sportback (hatchback), wprowadzony rok po sedanie. Stylistyka auta czerpie inspirację z Mitsubishi Galanta 8. generacji, choć oficjalnie nadwozie to część kompletnie nowej linii stylistycznej zapoczątkowanej przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe.

Styl ten nazywa się "Jet Fighter" i inspirowany jest przez myśliwce odrzutowe również produkowane przez koncern Mitsubishi. Przednia część auta ma wyraźne "rekinie" kształty, na który składa się trapezowy grill i ustawione pod agresywnym kątem światła. Linia boczna również jest bardzo wyraźnie zaznaczona.

Mitsubishi Lancer wykorzystuje nadwozie typu RISE o podwyższonej odporności na zderzenia, poprawiające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych. W podstawowej wersji klient otrzymuje poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny powietrzne i poduszkę kolanową kierowcy.

Zobacz też: SAB 9-3 Griffin: nowa gama modelowa

Seryjny jest też system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. W testach zderzeniowych EuroNCAP Lancer otrzymał 5 gwiazdek, otrzymując 81 procent punktów za ochronę dorosłych, 80 procent za ochronę dzieci, 34 procent za bezpieczeństwo pieszego i 71 procent za wspomaganie bezpieczeństwa. Słabo wypadła ochrona klatki piersiowej w przypadku zderzenia ze słupem oraz ochrona kręgów szyjnych przy zderzeniu tylnym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Nienałtowski

Ekspert Domu Kredytowego Notus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »