| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Jeep Wrangler „Pork Chop"

Jeep Wrangler „Pork Chop"

Jeep Wrangler "Pork Chop" to specjalna edycja Wranglera. Celem producenta było poprawienie właściwości terenowych auta.

Zasadniczym celem projektu „Pork Chop" radykalne zmniejszenie masy tego pojazdu. Wszystko zaczęło się od Wranglera Sport, którego wyposażenie zostało zubożone m.in. o drzwi boczne, dach, tylną klapę nadwozia, zderzaki, wykładziny dywanowe wnętrza oraz drążki stabilizatora przechyłów.

Zobacz też: Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna

Modyfikacje nadwozia polegały m.in. na usunięciu zawiasów i zatrzasków klapy tylnej, by stworzyć rodzaj platformy na sprzęt. Zmniejszeniu uległa szerokość tylnych błotników oraz rozstaw świateł 'rufowych'. Wysokość szyby czołowej obniżono o 51 mm, zamontowano także specjalnie zaprojektowany dla tej wersji pojazdu pałąk przeciw-kapotażowy.

Unikalne zderzaki aluminiowe dostarczyła firma Hanson Bumpers. Maska silnika z aluminium i włókien szklanych oraz jej aluminiowe zatrzaski/zaczepy pochodzą odpowiednio - z firm QMC i Drake. Dostawcą aluminiowego kolektora dolotowego, błotników z lekkiego tworzywa, rynienkowych mat podłogowych oraz uchwytów mocowania lusterek bocznych jest firma Mopar.

Seryjne siedzenia przednie zastąpione zostały lekkiej konstrukcji rozkładanymi fotelami „Chrono Road" firmy Sparco w kolorze czerwonym. Wydłużone przewody kolektora wylotowego wraz z podwójnym układem wydechowym typu „H-pipe" (w miejsce systemu fabrycznego) są dziełem firmy Gale Banks. Dalsze oszczędności na masie pojazdu przyniósł montowany w tyle pojazdu, prototypowy zbiornik paliwa o pojemności 75,7 litra dostarczony przez firmę Gen-Right oraz wykonane z aluminium - płyty osłonowe zespołów podwozia. Z samochodu Fiat 500 zaadaptowano mniejszy rozmiarowo pochłaniacz par paliwa.

Zobacz też: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera

Tak znaczne zmniejszenie masy pojazdu spowodowało podniesienie wysokości zawieszenia, co w połączeniu z lift-kitem Mopar pozwala pomieścić masywne 35-calowe opony Mickey Thompson Baja Claw na obręczach E-T Vintage V z lekkiego stopu o rozmiarze 17x8 cali.

W skład zawieszenia wchodzą ponadto aktywne amortyzatory Bilstein o średnicy 51 mm z zewnętrznymi zbiornikami oleju oraz pneumatyczne odboje TeraFlex. Lekkie mosty napędowe ProRock 44 o przełożeniu 4,88 konstrukcji Dynatrac Axles posiadają blokady pneumatyczne ARB i prototypowe, aluminiowe osłony mechanizmów różnicowych. Oba mosty prowadzone są specjalnie zaprojektowanymi, aluminiowymi wahaczami, które dostarczyła firma Full Traction. Efektem tych zmian jest spadek masy Wranglera „Pork Chop" o ponad 385,5 kg i jeszcze większa przyjemność z jazdy pod otwartym niebem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bierła

Ekspert Aferry.pl, specjalista ds. marketingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »