| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Chrysler Crossfire

Chrysler Crossfire


Produkowany w latach 2004-2008 Crossfire to dwumiejscowy, tylnonapędowy sportowy samochód, który dostępny był w wersji roadster i kabrio. Auto powstało na skutek współpracy Chryslera z Daimlerem i dzięki ciekawej stylistyce cieszyło się sporym zainteresowaniem.

Klientom podobały się klasyczny, amerykański styl tego auta, oraz to, że choć jego rozmiary są niewielkie, to wygląda ono bardzo masywnie. Wnętrze Crossfire’a jest, typowo jak na sportowy samochód proste. W standardzie klienci otrzymywali 4 poduszki powietrzne, klimatyzację i system audio z 6 głośnikami.

Chrysler w tym modelu skupił się przede wszystkim na właściwościach jezdnych. Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale Chrysler Crossfire i Mercedes SLK 320 mają 80% elementów wspólnych. Silniki, które znajdują się pod maską amerykańskiego wozu to niemieckie V6 o pojemności 3.2 litra. Wersja bez turbodoładowania ma moc 215 KM i maksymalny moment obrotowy równy 320 Nm, dzięki czemu auto rozpędza się do setki w 6.5 sekundy. Turbodoładowana jednostka V6 3.2 od AMG generuje moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 447 Nm, co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 4.8 sekundy. W przypadku obu silników, prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 11-13 litrów na 100 kilometrów.

Zobacz również: Chrysler Cirrus: amerykańska klasa średnia

Auto zostało osadzone na szerokich (225 przód, 255 tył) i wielkich, 18- z przodu i 19-calowych z tyłu, kołach i niskoprofilowych oponach. Dodatkowo, kierowcy w utrzymaniu odpowiedniego toru jazdy pomaga system ESP, który można częściowo wyłączyć. Kierowca może też za pomocą przycisku rozłożyć tylny spojler, który po przekroczeniu 110 km/h rozkładany jest automatycznie.

Kabriolet produkowany był w wersja z „miękkim” brezentowym dachem, który składał się w 20 sekund. Niestety, cały proces składania/ rozkładania nie przebiegał w pełni automatycznie- kierowca musi odpowiednią dźwignią odblokować dach, po czym cała konstrukcja składa się już sama.

Zobacz również: Chrysler 200 – mały mocny sedan

Obecnie nie można kupić fabrycznie nowego Crossfire’a- zainteresowani muszą szukać auta z drugiej ręki. Gdy nowe auto było sprzedawane przez dealerów, za wersję z silnikiem 3.2 V6 trzeba było zapłacić około 190 000 zł, a za auto z motorem 3.2 V6 AMG- 248 000 zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Woźniak

Adwokat - ekspert w dziedzinie prawa rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »