| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

Samochody sprowadzane z Niemiec - co decyduje o ich niskiej cenie?

Dlaczego auto sprowadzane z Niemiec, z udokumentowanych i niedużym przebiegiem kosztuje w Polsce często mniej niż pojazd krajowy? Skąd ta różnica? Czy Niemcy naprawdę tak nisko cenią używane samochody?

Wady i zalety używanych aut z zagranicy

Spora część osób, poszukując używanego auta koncentruje swoją uwagę na pojazdach sprowadzanych zza granicy, głównie z Niemiec. Oczekują, że eksploatowane tam auta są w zdecydowanie lepszym stanie niż te krajowe, a na dodatek koszt ich zakupu nie będzie dużo wyższy niż Polsce. Skoro można zatem kupić w danej cenie auto z polskiego bądź niemieckiego rynku z przebiegiem ok. 150 000 km to wybór dla wielu Polaków jest oczywisty. Okazuje się że można się jednak mocno przeliczyć w tych kalkulacjach.

Zobacz też: Używane auto z certyfikatem DEKRA - sprawne i pewne

Niemcy cenią auta w dobrym stanie

Już pobieżny przegląd ofert używanych samochodów z rynku niemieckiego (na niemieckich serwisach ogłoszeniowych!) pozwala dostrzec pewną regułę. Im mniejszy jest przebieg auta, tym zdecydowanie większa jest jego cena. W przeciwieństwie jednak do polskiego rynku rocznik auta jest mniej ważny niż dystans jaki auto przebyło! Najdroższe są auta z przebiegiem do 100 tys. km, a najtańsze te które pokonały już ponad 250 000 km. Nawet 20 letnie auto klasy Premium może kosztować w Niemczech ponad 40 000 zł!

Polecamy: PITY 2015 z płytą CD

Dlatego jeśli cena auta sprowadzonego z Niemiec jest zbliżona a nawet niższa niż podobnego egzemplarza z Polski można oczekiwać jego powypadkowej przeszłości lub znacznie większego wyeksploatowania. Warto bowiem pamiętać, że do ceny pojazdu z Niemiec należy doliczyć akcyzę (dla aut z silnikami o pojemności ponad 2 000 cm3 wynosi ona 18,1 % wartości pojazdu), koszt transportu, zarobek handlarza (nikt dla 500 zł nie podejmuje się sprowadzania pojazdów) czy dodatkowe opłaty skarbowe.

Porównanie cen używanych aut w Polsce i w Niemczech

Postanowiliśmy przygotować porównanie kilku podobnych do siebie egzemplarzy samochodów z rynku niemieckiego oraz polskiego, abyście mogli zrozumieć czym są „okazje” na polskim rynku pojazdów używanych.

Samochód cena w Niemczech cena w Polsce (sprowadzonych) różnica
Audi A8 4.0 TDI 275 KM 105 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 49 800 zł 24 000 zł
Bentley Continental GT 6.0 V12 2007 r. 120 000 km 57 000 Euro (238 260 zł, z akcyzą 281 285 zł) 210 000 zł 71 285 zł
BMW 520 e34 1990 r.140 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 9 500 zł 3 000 zł
BMW 530d e60 2005 r. 140 000 km 13 000 Euro (54 340 zł, z akcyzą 64 175 zł) 35 000 zł 29 175 zł
Honda Civic 1.4 iS 3d 2000 rok 95 000 km 3000 Euro (12 500 zł) 7 000 zł 5 500 zł
Honda S2000 2003 r.140 000 km 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 51 715 zł) 45 000 zł 6 715 zł
Mercedes-Benz 320 CDI 2005 r. 140000 12000 Euro (50 160 zł, z akcyzą 59 250 zł) 41 000 zł 18 250 zł
Nissan 350 Z 2005 r. 80 000 km 15 000 Euro (62 700 zł, z akcyzą 74 000 zł) 50 000 24 000 zł
VW Golf V 1.9 TDI 105 KM 2008 r. 140 000 km 7400 Euro (31 000 zł, z akcyzą 32 000 zł) 28 000 zł 4 000 zł

Zobacz też: Sprawdzenie auta i jego dokumentów przed zakupem

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Jaworski

Specjalista do spraw IT

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »