| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.

Nadwozia

Citroen C4 drugiej generacji dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

Silniki

Benzynowe

1,4 95 VTi 95 KM - cena od 57 900 zł. 95 KM mocy, 135 Nm momentu obrotowego. Silnik według producenta średnio zużywa 6,1 litra na 100 kilometrów. Prędkośc maksymalna to 182 km/h. Z jakiegoś powodu producent nie dzieli się informacją, ile czasu potrzebne jest aby rozpędzić ten samochód do setki, co oznacza, że jest to raczej długo. Silnik do jazdy w mieście wystarczy, jednak wyprzedzanie na trasie okupione będzie stresem i hałasem pracującej na wysokich obrotach jednostki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4

1,6 VTi 120 KM - cena od 61 600 zł. 120 KM mocy, 160 Nm momentu obrotowego, 10,8 sekundy do setki i 193 km/h prędkości maksymalnej, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,2 litra benzyny. To chyba najlepsza propozycja, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Auto jest wystarczająco szybkie, nie zużywa zbyt dużo paliwa, a jest tańsze od porównywalnego diesla o około 8 tysięcy złotych. Silnik dostępny jest też z 4-biegową skrzynią automatyczną.

Diesle

1,6 HDi 92 KM - cena od 70 400 złotych, 92 KM mocy, 230 Nm momentu obrotowego. W mieście zużywa około 5,2 litra na 100 kilometrów, w trasie 3,6 (dane producenta). 12,9 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej. Silnik nawet wart rozważenia, gdyby nie to, że za 4 tysiące złotych więcej możemy kupić jego 112-konną wersję.

1,6 HDi 112 KM - najlepszy diesel w gamie. Kosztuje 69 900 zł. 112 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego sprawiają, że auto jest bardzo żwawe: przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i osiąga 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa nie jest duże, w mieście bez problemu można osiągnąć 6-5,8 litra na sto kilometrów, Auto z tym silnikiem dostępne jest też w wersji e-HDI, z systemem start&stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Niestety praca skrzyni (która jest zwykłym manualem z dostawką sterującą) pozostawia wiele do życzenia, nie polecamy więc tej wersji, zwłaszcza, że kosztuje dodatkowe 3700 złotych.

2,0 HDi 150 KM - cena od 89 400 złotych. Silnik dostępny tylko w topowej wersji Exclusive. Auto jest bardzo szybkie, przyspiesza do setki w 8,6 sekundy i osiąga 207 km/h prędkości maksymalnej, zużywając przy tym w mieście 6,5 litra na sto kilometrów. Wszystko to dzięki 340 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wybór: 1,6 VTi 120 KM - najlepszy stosunek jakości do ceny. Brak turbosprężarki obniża koszty obsługi, a moc silnika jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania. A oszczędzamy ponad 8 tysięcy złotych w stosunku do porównywalnego diesla 1,6 HDi.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Madejczyk

Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »