| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.

Nadwozia

Citroen C4 drugiej generacji dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

Silniki

Benzynowe

1,4 95 VTi 95 KM - cena od 57 900 zł. 95 KM mocy, 135 Nm momentu obrotowego. Silnik według producenta średnio zużywa 6,1 litra na 100 kilometrów. Prędkośc maksymalna to 182 km/h. Z jakiegoś powodu producent nie dzieli się informacją, ile czasu potrzebne jest aby rozpędzić ten samochód do setki, co oznacza, że jest to raczej długo. Silnik do jazdy w mieście wystarczy, jednak wyprzedzanie na trasie okupione będzie stresem i hałasem pracującej na wysokich obrotach jednostki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4

1,6 VTi 120 KM - cena od 61 600 zł. 120 KM mocy, 160 Nm momentu obrotowego, 10,8 sekundy do setki i 193 km/h prędkości maksymalnej, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,2 litra benzyny. To chyba najlepsza propozycja, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Auto jest wystarczająco szybkie, nie zużywa zbyt dużo paliwa, a jest tańsze od porównywalnego diesla o około 8 tysięcy złotych. Silnik dostępny jest też z 4-biegową skrzynią automatyczną.

Diesle

1,6 HDi 92 KM - cena od 70 400 złotych, 92 KM mocy, 230 Nm momentu obrotowego. W mieście zużywa około 5,2 litra na 100 kilometrów, w trasie 3,6 (dane producenta). 12,9 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej. Silnik nawet wart rozważenia, gdyby nie to, że za 4 tysiące złotych więcej możemy kupić jego 112-konną wersję.

1,6 HDi 112 KM - najlepszy diesel w gamie. Kosztuje 69 900 zł. 112 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego sprawiają, że auto jest bardzo żwawe: przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i osiąga 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa nie jest duże, w mieście bez problemu można osiągnąć 6-5,8 litra na sto kilometrów, Auto z tym silnikiem dostępne jest też w wersji e-HDI, z systemem start&stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Niestety praca skrzyni (która jest zwykłym manualem z dostawką sterującą) pozostawia wiele do życzenia, nie polecamy więc tej wersji, zwłaszcza, że kosztuje dodatkowe 3700 złotych.

2,0 HDi 150 KM - cena od 89 400 złotych. Silnik dostępny tylko w topowej wersji Exclusive. Auto jest bardzo szybkie, przyspiesza do setki w 8,6 sekundy i osiąga 207 km/h prędkości maksymalnej, zużywając przy tym w mieście 6,5 litra na sto kilometrów. Wszystko to dzięki 340 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wybór: 1,6 VTi 120 KM - najlepszy stosunek jakości do ceny. Brak turbosprężarki obniża koszty obsługi, a moc silnika jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania. A oszczędzamy ponad 8 tysięcy złotych w stosunku do porównywalnego diesla 1,6 HDi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Gurbała

Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »