| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

>Hyundai ix35 występuje z dwoma rodzajami napędu, a w gamie dostępnych silników znalazło się pięć jednostek napędowych. Co więcej ix35 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest najbardziej optymalna.

Nadwozie

Ix35 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych koreańskiego SUV-a znajdziemy pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowa jednostka 1.6 GDI/135 KM. Z tym silnikiem dostępna jest tylko wersja ix35 z napędem na przednią oś. Moc maksymalna pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 11,1 s, a średnie zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 8,2l/100 km.

Jeżeli chcemy kupić ix35 z napędem na obie osie i silnikiem benzynowym, musimy się zdecydować na droższy o ok. 7000 zł silnik 2.0 MPI/163 KM. W przypadku odmiany 4x4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta wynosi 10,7 s (10,4 s 2WD), a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,9 l/100 km (9,8 l/100 km 2WD).

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix35

Najmniejszą jednostką wysokoprężną (jednocześnie droższą o 12 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej) jest silnik 1,7 CRDi/115 KM. Można go zamówić tylko z napędem na jedną oś. Według danych producenta ix35 z w.w. silnikiem Diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,4 s i w cyklu mieszanym spala 5,4 l/100 km.

Mocniejsze, wysokoprężne wersje Hyundaia dostępne są z tym samym silnikiem 2.0 CRDi, ale w dwóch odmianach mocy maksymalnej 136 oraz 184 KM, obie dostępne w specyfikacji z napędem na jedną i na dwie osie.

W porównaniu do silnika 1,7 CRDi, jednostka 2.0 CRDi/136 KM jest droższa o 9 tys. zł, a 2.0 CRDI/184 KM o 12 tys. zł. Przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 11,3 s (10,8 s 2WD) dla wersji 136-konnej oraz 10 s (9,4 s 2WD) dla wersji 184-konnej.

Natomiast średnie spalanie w ruchu miejskim kształtuje się na średnim poziomie 6,7 l/100 km (6,6 l/100 km 2WD) dla silnika 2.0 CRDI/136 KM oraz 10 l/100 km (9,4 l/100 KM 2WD) dla silnika 2.0 CRDi/184 KM.

Nasz wybór:

Jeżeli jesteś w stanie zrezygnować w takim aucie z napędu na obie osie, wybierz 1.6 GDI. W przeciwnym razie 2.0 MPI 4x4.

Wersje wyposażeniowe

Classic – najuboższa wersja wyposażeniowa. Wybierając podstawową opcję Classic w wyposażeniu standardowym dostaniemy m.in. Radioodtwarzacz CD z MP3 ze sterowaniem z koła kierownicy, komputer pokładowy, aluminiowe obręcze kół, manualną klimatyzację, ABS, ESP, system kontroli zjazdu, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Comfort – wersja droższa o 6000 zł od podstawowej Classic. W ramach pakietu Comfort dostaniemy pełną listę wyposażenia zawartego w Classic, a ponadto m.in.: materiałowo skórzaną tapicerkę siedzeń, dwukolorową tablicę przyrządów, siatkę zabezpieczającą bagaż, relingi dachowe, pełnowymiarowe koło zapasowe, składany kluczyk i alarm z pilotem, regulację podparcia lędźwi fotela kierowcy.

Zobacz również: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »