| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Mazda CX-7: jaką wybrać? Poradnik kupującego


Mazda CX-7 zadebiutowała w USA w 2006 roku. Rok później auto trafiło do Europy, a w 2008 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu w Polsce. Wersja z dieslem o mocy 173 KM została wprowadzona do oferty przy okazji liftingu w 2009 roku.

Pomimo czteroletniej obecności na rynku Mazda CX-7 nie daje kupującemu dużego wyboru. Zaledwie dwie wersje silnikowe i dwie wersje wyposażeniowe (praktycznie bez możliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego) skracają proces decyzyjny do minimum.

Wersje nadwoziowe:

Mazda CX-7 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – jako 5-drzwiowy SUV

Co wybrać?

Nie ma wyboru – Mazda CX-7 dostępna jest tylko w jednej wersji.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda CX-7

Silniki:

Benzynowe:

2.3 MZR DISI Turbo 260 KM – mocny, elastyczny silnik benzynowy – doskonale pasuje do tego auta. Dodatkową zaletą jest fakt, że samochód z tym silnikiem jest tańszy niż odpowiadający mu model z dieslem. Problem może stanowić spalanie w mieście sięgające 15 l / 100 km. Ceny od 159 000 złotych.

Diesle:

2.2 MZR CD 173 KM – wariant dla oszczędnych. Na warszawskich ulicach pali mniej niż 10 l / 100 km. Jednak coś za coś – wariant z silnikiem wysokoprężnym potrzebuje na rozpędzenie się do setki 3 sekundy więcej od benzynowego brata. Ceny od 150 000 zł

Co wybrać?

Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik benzynowy, który dobrze współgra ze sportową „duszą” auta. Ponadto, pomimo wysokiego spalania, koszt jego zakupu i utrzymania w dłuższym okresie czasu nie będzie dużo wyższy, niż w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Jeśli zależy Ci przede wszystkim na niskim spalaniu wybierz wersję z dieslem.

Wyposażenie

Dla diesla dostępne są dwie wersje wyposażeniowe (Exclusive Plus i Sport). Wersja benzynowa dostępna jest tylko z pakietem Sport.
Pakiet Sport zawiera w sobie wszystkie elementy wyposażeniowe (poza lakierem metalicznym). Jedyne czego nie otrzymamy to dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja oraz czujniki parkowania z przodu auta (Mazda nie oferuje tych rozwiązań nawet w opcji – można jedynie zamówić montaż akcesoriów w serwisie).

Tańszy o 10 tysięcy pakiet Exclusive Plus jest uboższy o system RMV (informuje o autach poza polem widzenia lusterka), reflektory ksenonowe, system bezkluczykowy, tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację foteli, system nagłośnienia BOSE oraz trochę elementów stylistycznych.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co wybrać?

Zdecydowanie wersję Sport (dla benzynowego silnika to jedyna opcja). Różnica w cenie nie jest mała ale za 10 000 złotych dostajemy naprawdę przydatne elementy. 

Optymalny wybór

Polecam: Mazda CX-7 2.3 MZR DISI Turbo 260 KM (SUV 5 dr) w wersji Sport. Cena takiego auta to 159 000 zł.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Proactive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »