| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V otrzymała nowy silnik Diesla 1.6 i-DTEC 160 KM. Wysoka moc jednostka została uzyskana dzięki dwóm turbosprężarkom! Jak sprawuje się ta wersja w dużym i ciężkim SUV-ie z Japonii?

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Deska rozdzielcza może nie należy do tych z gatunku finezyjnych i jest raczej nudna, za to jest niezwykle czytelna i łatwa w obsłudze. Na szczególne wyróżnienie zasługują bardzo dobre materiały  wykończeniowe, porządne spasowanie poszczególnych elementów oraz kapitalnie ulokowany drążek zmiany biegów. Kierownica ma relatywnie cienki wieniec i dobrze leży w dłoniach. Dużo łatwiejsza w porównaniu do Civica jest także obsługa komputera. Jest on nieco mniej czytelny, za to prostszy w obsłudze.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Przeszkadza za to brak przycisku błyskawicznie ściszającego muzykę. Okazuje się on wyjątkowo potrzebny w trakcie częstego korzystania w trakcie jazdy z CB radia. Nieco archaicznie na tle dzisiejszych standardów prezentuje się ubogie oświetlenie kabiny, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Co ciekawe producent zaoferował za dodatkowe oświetlenie na zewnątrz pojazdu (przy drzwiach) ułatwiające odnalezienie upuszczonych w trakcie wysiadania z auta przedmiotów.

Silnik 1.6 i-DTEC 160 KM

Najważniejszą nowość jaką skrywa odświeżona Honda CR-V znajduje się pod jej maską. Silnik 1.6 i-DTEC został gruntownie przeprojektowany czego efektem jest 160 KM mocy i aż 350 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego przy 2000 obr./min (dla porównania sportowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM generuje 370 Nm) . Silnik świetnie rozpędza auto już od ok. 1700 obr./min i w przeciwieństwie do wielu jednostek Diesla rozwija moc intensywnie aż do czerwonego pola obrotomierza. Pierwszą setkę Honda CR-V 4x4 osiąga po 9,6 sekundy, ale wrażenie robi przede wszystkim łatwość z jaką auto rozpędza się do 140 km/h. Nawet z czterema osobami na pokładzie auto płynnie nabiera szybkości zapewniając bezpieczną i komfortową podróż. Jeszcze większe wrażenie robi ekonomiczność tego silnika. W mieście auto potrzebuje średnio 7,5 l paliwa na 100 km, na trasie jest to przeciętnie 6,0 l a w trakcie autostradowej jazdy z kompletem pasażerów (140-150 km/h) silnik zadowoli się maksymalnie 7,7 l oleju napędowego na każde 100 km. Co ciekawe, w trakcie bardzo spokojnej jazdy z prędkością oscylującą wokół 90-95 km/h udało się nam uzyskać spalanie na poziomie 4,3 I na 100 km. I to wszystko w dużym, ciężki (ponad 1600 kg) i wyposażonym w napęd 4x4 samochodzie.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Autor: Kamil Fraszkiewicz

Źródło: nieznane

Sercem układu napędowe jest silnik Diesla wyposażony w dwie turbosprężarki połączone ze sobą szeregowo. W zakresie średnich prędkości obrotowych, obie turbosprężarki pracują razem, zapewniając doładowanie powietrza docierającego do komór spalania. Wysokociśnieniowe doładowanie realizowane jest przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), co pozwala uzyskać szybkie reakcje na zmiany położenia pedału przyspieszenia i na ograniczenie strat przy niskich prędkościach obrotowych. Niskociśnieniowa turbosprężarka korzysta z typowego zaworu upustowego WG i pracuje najwydajniej w wysokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Układ działa naprawdę sprawnie i efektywnie. Oczywiście, jednostce 2.2 i-DTEC nowy silnik nie dorównuje dynamiką, ale restrykcyjne normy emisji spalin, wymusiły rezygnację z niego.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 20.01.2016

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK