| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Kia Soul: w duchu praktyczności

Test Kia Soul: w duchu praktyczności

Kia Soul to z pozoru auto, w którym niebanalny wygląd wziął górę nad praktycznością nadwozia. Tymczasem okazuje się, że nietuzinkowy Soul to jedno z najpraktyczniejszych aut w klasie.

Według danych producenta objętość przedziału bagażowego Soul’a wynosi 340 l. To z pozoru przeciętna pojemność wśród aut podobnej wielkości, jednak do bagażnika Soula da się zapakować bardzo dużo pakunków. Jak to możliwe? Wystarczy usunąć spod podłogi bagażnika umieszczoną tam półeczkę. Dzięki temu przedział bagażowy znacząco się pogłębia. W efekcie uzyskujemy w bagażniku przestrzeń, do której możemy załadować kilka sporych walizek, składany wózek i wanienkę. Imponujące.
Bardzo dobrze wypada Soul pod względem wyposażenia. Widoczny na zdjęciu egzemplarz wyposażony m.in. w osiemnastocalowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację, koło kierownicy obszyte skórą, relingi dachowe, elektrycznie regulowane lusterka i szyby w czterech drzwiach, wielofunkcyjną kierownicę, czy poduszki kurtynowe.

Napęd Kii Soul

Pod maską prezentowanej Kii Soul pracował czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 124 KM przy 6300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 156 Nm dostępne przy 4200 obr./min. Według danych producenta prezentowany na zdjęciach Soul przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s i może się rozpędzić do 177 km/h.

W praktyce dynamiczna jazda Kią wymaga używania górnych pól obrotomierza, w zakresie obrotów do ok. 2200 obr./min. auto jest wyjątkowo ospałe jednak w przypadku tego modelu nie wpływa to na irytację kierowcy. Soul swoim charakterem nie wymusza na prowadzącym dynamicznego stylu jazdy, więc jego nieco leniwy charakter nie wywołuje zniecierpliwienia. Z drugiej strony, gdy zaczniemy „wkręcać” silnik na wyższe obroty dynamika auta jest zadowalająca i to nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Widoczny na fotografiach Soul został wyposażony w manualną, pięciobiegową skrzynię biegów. Dźwignia przekładni ma dość krótki skok i precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Soul prowadzi się pewnie, choć auto podczas jazdy po zakrętach ma tendencje do podsterowności, a na nierównej nawierzchni nawet do nadsterowności. Jest to efekt z jednej strony przedniego napędu (w ofercie nie ma opcji napędu na obie osie) oraz dość twardo zestrojonego zawieszenia, które w połączeniu z bardzo dużymi felgami i oponami o niskim profilu ujemnie wpływają na komfort tłumienia nierówności.

Nieźle Soul wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim auto zużywało średnio 8-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu – 1254 kg to przyzwoity wynik.

Zobacz również: Kia Soul – którą wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Podstawowa wersja Kii Soul dostępna jest od 49 500 zł. Opisywana najbogatsza odmiana Soula kosztuje ok. 9 tys. zł więcej – 58 500 zł. Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie samochodu oraz zaskakująco obszerne wnętrze i przedział bagażowy Soul wydaje się bardzo dobrą propozycją dla osób szukających praktycznego i nietuzinkowego auta, które z jednej strony będzie poręczne w codziennej miejskiej eksploatacji, a z drugie sprawdzi się w roli pojazdu rodzinnego. Z drugiej strony dla wielu kierowców kierujących się podczas zakupu auta wspomnianymi kryteriami wygląd Soula może się okazać zbyt awangardowy.

Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na konsoli centralnej Kii Soul zamontowano m.in. wyświetlacz zestawu audio. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na konsoli centralnej Kii Soul zamontowano m.in. wyświetlacz zestawu audio. Fot. Moto.wieszjak.pl

Fotel kierowcy Kii Soul jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Kii Soul jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl

Ilość miejsca na tylnej kanapie Kii Soul jest zaskakująco duża. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ilość miejsca na tylnej kanapie Kii Soul jest zaskakująco duża. Fot. Moto.wieszjak.pl

W tylnej części nadwozia najwięcej kontrowersji wzbudza kształt lamp Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części nadwozia najwięcej kontrowersji wzbudza kształt lamp Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl

Kierownica z przyciskami sterującymi m.in. zestawem audio to wyposażenie bogatszych wersji Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl
Kierownica z przyciskami sterującymi m.in. zestawem audio to wyposażenie bogatszych wersji Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl

Charakterystyczne reflektory Kii Soul. Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne reflektory Kii Soul. Fot. Moto.wieszjak.pl

Mimo dużych kół i opon o niskim profilu Kią Soul podróżuje się całkiem komortowo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mimo dużych kół i opon o niskim profilu Kią Soul podróżuje się całkiem komortowo. Fot. Moto.wieszjak.pl

Prowadzenie Kii Soul jest przyjemne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Prowadzenie Kii Soul jest przyjemne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wskaźniki - prędkościomierz i obrotomierz Kii Soul są czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki - prędkościomierz i obrotomierz Kii Soul są czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wykończenie Kii Soul nie wzbudza zastrzeżeń.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Wykończenie Kii Soul nie wzbudza zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl

Kierownica z przyciskami sterującymi m.in. zestawem audio to wyposażenie bogatszych wersji Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl
Kierownica z przyciskami sterującymi m.in. zestawem audio to wyposażenie bogatszych wersji Kii Soul Fot. Moto.wieszjak.pl

Linia nadwozia Kii Soul jest nietuzinkowa. Ale wbrew pozorom to bardzo praktyczne auto. Fot. Moto.wieszjak.pl
Linia nadwozia Kii Soul jest nietuzinkowa. Ale wbrew pozorom to bardzo praktyczne auto. Fot. Moto.wieszjak.pl

Obsługa tablicy przyrządów Kii Soul jest intuicyjna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Obsługa tablicy przyrządów Kii Soul jest intuicyjna. Fot. Moto.wieszjak.pl

Kia Soul ma bryłę SUV-a, ale auto dysponuje napędem tylko na przednią oś. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kia Soul ma bryłę SUV-a, ale auto dysponuje napędem tylko na przednią oś. Fot. Moto.wieszjak.pl

Bagażnik Kii Soul wygląda na niezbyt pojemny. Jednak po wyjęciu dolnej półki przestrzeń bagazowa ogromnie się powiększa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Kii Soul wygląda na niezbyt pojemny. Jednak po wyjęciu dolnej półki przestrzeń bagazowa ogromnie się powiększa. Fot. Moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »