| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?


Nowy Volkswagen Polo z jednej strony jest typowym przedstawicielem rodziny z Wolfsburga, z drugiej jest zupełnie odmienny. To nadal przemyślany, dobrze wykończony i wzorowo ergonomiczny samochód, a przy okazji zaskakująco jak na Volkswagena… uroczy.

Napęd/zawieszenie

Pod maskę opisywanego Polo trafił turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy maksymalnej 105 KM. Z napędem współpracuje rewelacyjna siedmiobiegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Taki zestaw rozpędza według danych producenta ważące 1126 kg Polo od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Ale to w teorii. W praktyce świetna przekładnia DSG nie do końca pasuje do zestawienia z opisywanym, bardzo dobrym silnikiem. Te dwie konstrukcje trochę się rozmijają i trudno im się współpracuje. Dlatego lepiej od razu zaoszczędzić ponad 6000 zł i kupić Polo w tej samej wersji, z tym samym silnikiem i manualną przekładnią.

Zobacz również: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Wszystko jest dobrze, gdy snujemy się Polo w rytmie ruchu niemieckich miasteczek, czyli bez pośpiechu przyspieszamy do 50 km/h i utrzymujemy tę prędkość lub powoli przyspieszamy. Jednak problemy zaczynają się, gdy chcemy dynamicznie rozpędzić samochód. Przekładnia szybko zmienia poszczególne przełożenia, ale silniczek wykazuje mocną ospałość w dolnych zakresach obrotów. Dlatego podczas dynamicznego przyspieszania następuje po zmianie biegu nagłe krótkotrwałe spowolnienie. Sytuację ratuje nieco sportowy tryb pracy przekładni, który zmienia przełożenia przy wyższych obrotach. Jednak nadal nie jest to rozwiązanie idealne. Najlepiej jeździłoby się w tym przypadku po prostu z manualną skrzynią biegów, kiedy kierowca ma większą kontrolę nad przełożeniami i obrotami silnika.

Według danych producenta Polo 1.2 TSI z DSG spala w ruchu miejskim 7 litrów benzyny na 100 km. Konia z rzędem temu, kto osiągnie taki wynik. Realne spalanie w mieście to około 9 l/100 km, a podczas dynamicznej jazdy i przy niskich temperaturach powietrza, Polo według wskazań komputera pokładowego spalało nawet ponad 11 l/100 km.

Układ jezdny małego Polo sprawia, że auto przyjemnie się prowadzi. Zawieszenie jest odpowiednio zestrojone do dynamicznej jazdy. Niski profil opon powoduje zwiększony dyskomfort na nierównościach, ale na dłuższą metę w tym aucie to nie przeszkadza. Dobrze spisuje się w Volkswagenie progresywne wspomaganie kierownicy. Większość kierowców z pewnością polubi jazdę nowym Polo, charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego będzie im odpowiadała. Chyba że będą oczekiwali komfortu jazdy dużą limuzyną.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer

Dalej: Podsumowanie

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Widoczne na zdjęciu siedemnastocalowe obręcze wymagają dopłaty ok. 2300 zł (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Widoczne na zdjęciu siedemnastocalowe obręcze wymagają dopłaty ok. 2300 zł (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Skrzyna DSG działa rewelacyjnie, ale niekoniecznie pasuje do charakteru silnika 1.2 TSI (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Skrzyna DSG działa rewelacyjnie, ale niekoniecznie pasuje do charakteru silnika 1.2 TSI (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Sportowe fotele to wyposażenie standardowe wersji Highline  (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Sportowe fotele to wyposażenie standardowe wersji Highline (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Klimatyzacja i radio nieuwzględnione w standardzie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Klimatyzacja i radio nieuwzględnione w standardzie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Przyciski obsługi radia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Przyciski obsługi radia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Schowek przed pasażerem (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Schowek przed pasażerem (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Volkswagen Polo wygląda na atrakcyjnie, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo wygląda na atrakcyjnie, fot. moto.wieszjak.pl

Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl

Dynamiczna lininia nadwozia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Dynamiczna lininia nadwozia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Volkswagen Polo to król miejskich ulic, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo to król miejskich ulic, fot. moto.wieszjak.pl

Czytelne wskaźniki (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.p)l
Czytelne wskaźniki (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.p)l

Z tyłu siedzi się wygodnie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Z tyłu siedzi się wygodnie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Groźne reflektory (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Groźne reflektory (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Tablica przyrządów wykonana jest z materiałów wysokiej jakości (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Tablica przyrządów wykonana jest z materiałów wysokiej jakości (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Przestrzeń na bagaż jest wystarczająca (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Przestrzeń na bagaż jest wystarczająca (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Zawieszenie Volkswagena Polo nie jeszbyt twarde, fot. moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Volkswagena Polo nie jeszbyt twarde, fot. moto.wieszjak.pl

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Woźniak

Adwokat - ekspert w dziedzinie prawa rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK