| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Renault Megane: Bez eksperymentów

Test Renault Megane: Bez eksperymentów

Od 1995 roku Renault Megane doczekał się trzeciej generacji i pokaźnego „portfolio” w postaci 8,5 milionów klientów. W naszym teście pięciodrzwiowa „benzyna” z silnikiem 1,6 w wersji Dynamique.

Po spokojnych zaokrąglonych kształtach Renault Megane pierwszej generacji Francuzi tradycyjnie postanowili zaszaleć, fundując futurystycznego następcę którego awangardowy design początkowo wręcz odstraszał od kupna. Choć zapewne Renault wolałoby mówić że Megane II „wyprzedziło swoje czasy”. Prawda chyba leży pośrodku bowiem w najnowszym wcieleniu francuski kompakt wygląda „normalnie”.

Dłuższe od poprzednika o 9 cm nadwozie ma w końcu porządny bagażnik mieszczący 405 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń nawet 1161 litrów. Megane nie rozpieszcza natomiast ilością miejsca wokół głów pasażerów podróżujących z tyłu auta. To „cena” jaką muszą zapłacić za opadającą linię dachu. Renault mogłoby również pomyśleć nad wydłużeniem siedzisk foteli i niższemu zakotwiczeniu fotela kierowcy. Siedzi się w nim po prostu za wysoko.

Zobacz również: Opinie kierowców o Renault Megane

Wnętrze Renault Megane jest bardzo eleganckie a „instrumentarium” na desce rozdzielczej ograniczono do minimum. Jego obsługa niestety będzie wymagać przyzwyczajenia, szczególnie jeśli chodzi o komputer pokładowy (w języku polskim), czy funkcje i ustawienia radia.

Już po pierwszych kilometrach czuć, że konstruktorom zawieszenia  Renault Megane przede wszystkim chodziło o zapewnienie maksymalnego komfortu podczas jazdy. Jego nastawy są niezwykle miękkie. W połączeniu z „gąbczastym” elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym i mało precyzyjną skrzynią biegów nie czynią z „meganki” najlepszego wyboru dla dynamicznie jeżdżących kierowców.

Zobacz również: :  Maluch po japońsku

Pozostali, preferujący spokojny styl jazdy docenią niemal bezszelestnie pracujący silnik Renault Megane, wysoki komfort jazdy i skuteczne tłumienie nierówności. Moc 110 KM w aucie ważącym 1215 kg w zupełności wystarcza do rozpędzenia Megane w 10,5 sekundy do stu na godzinę, zapewniając przy tym niezłą elastyczność, pod warunkiem że wskazówkę obrotomierza utrzymywać będziemy stale w okolicach 3000 obr./min. Na długich dystansach przyda się szósty bieg zmniejszający hałas i spalanie, które na trasie wyniosło 6,5 litra. Jazda w mieście „kosztuje” nawet cztery litry więcej.

Na szczęście samo Renault Megane nie kosztuje dużo. Oprócz wspomnianego wcześniej komfortu i wysokiego poziomu bezpieczeństwa, może to mieć zasadnicze znaczenie przy dylemacie „który wybrać?” Pięciodrzwiowe 110-konne Megane 1,6 Dynamique można obecnie kupić w promocyjnej cenie 57 000, niższej od cennikowej o całe siedem tysięcy.

Wybrani konkurenci

Ford Focus, cena od 57 600 zł

Citroen C4, cena od 53 700 zł

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Renault Megane fot. Renault
Renault Megane fot. Renault

Renault Megane konkuruje na rynku z autami takimi jak Toyota Auris i Kia Picanto. fot. Piotr Migas
Renault Megane konkuruje na rynku z autami takimi jak Toyota Auris i Kia Picanto. fot. Piotr Migas

Renault Megane w najnowszej odsłonie nabrała nieco więcej krągłości. fot. Piotr Migas
Renault Megane w najnowszej odsłonie nabrała nieco więcej krągłości. fot. Piotr Migas

Renault Megane może zabrać na pokład maksymalnie 5 osób. fot. Piotr Migas
Renault Megane może zabrać na pokład maksymalnie 5 osób. fot. Piotr Migas

Renault Megane jest o 9 cm dłuższe od poprzedniej g eneracji auta. fot. Piotr Migas
Renault Megane jest o 9 cm dłuższe od poprzedniej g eneracji auta. fot. Piotr Migas

Przednie fotele Renault Megane są zamontowane zbyt wysoko. fot. Piotr Migas
Przednie fotele Renault Megane są zamontowane zbyt wysoko. fot. Piotr Migas

Renault Megane dysponuje bagażnikiem o pojemności 405 litrów. fot. Piotr Migas
Renault Megane dysponuje bagażnikiem o pojemności 405 litrów. fot. Piotr Migas

Renault Megane waży około 1215 kg, więc 110 KM generowanych przes silnik wystarcza do rozpędzenia auta do 100 km/h w 10,6 sekundy. fot. Piotr Migas
Renault Megane waży około 1215 kg, więc 110 KM generowanych przes silnik wystarcza do rozpędzenia auta do 100 km/h w 10,6 sekundy. fot. Piotr Migas

Tablica przyrządów Renault Megane to połączenie klasycznych wskaźników i nowoczesnego wyświetlacza. fot. Piotr Migas
Tablica przyrządów Renault Megane to połączenie klasycznych wskaźników i nowoczesnego wyświetlacza. fot. Piotr Migas

Wnętrze Renault Megane jest eleganckie i funkcjonalne. fot. Piotr Migas
Wnętrze Renault Megane jest eleganckie i funkcjonalne. fot. Piotr Migas

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »