| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Słownik > Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Poślizg kontrolowany, czyli taki w którym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad swoim pojazdem, jest w przypadku samochodów ze stałym napędem na obie osie bardzo trudny do wykonania.

Wynika to między innymi z tego, że podczas jazdy po łuku przednie koła pokonują nieco dłuższą drogę, niż koła tylne.

Tę niewielką różnicę musi kompensować dodatkowy, centralny mechanizm różnicowy, jaki powinien znajdować się między wałami, napędzającymi osie i skrzynią biegów. Mechanizm ten uniemożliwia wymuszanie na kołach jednej z osi takich samych obrotów, z jakimi poruszają się koła na osi drugiej.

Aby wywołać poślizg osi tylnej, mechanizm ten powinien być zablokowany. Wówczas nastąpi zerwanie przyczepności tylnej osi. Ale gdy przednie koła znajdą się w miejscu o gorszej przyczepności, niż koła tylne, wówczas to ich przyczepność zostanie zerwana, a to oznacza poślizg w pełni niekontrolowany.

Zobacz też: AWD, All Wheel Drive

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Konik

Współwłaściciel Recrutamos, Konsultant projektów Direct Search/Executive Search

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »