| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Słownik > Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Poślizg kontrolowany, czyli taki w którym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad swoim pojazdem, jest w przypadku samochodów ze stałym napędem na obie osie bardzo trudny do wykonania.

Wynika to między innymi z tego, że podczas jazdy po łuku przednie koła pokonują nieco dłuższą drogę, niż koła tylne.

Tę niewielką różnicę musi kompensować dodatkowy, centralny mechanizm różnicowy, jaki powinien znajdować się między wałami, napędzającymi osie i skrzynią biegów. Mechanizm ten uniemożliwia wymuszanie na kołach jednej z osi takich samych obrotów, z jakimi poruszają się koła na osi drugiej.

Aby wywołać poślizg osi tylnej, mechanizm ten powinien być zablokowany. Wówczas nastąpi zerwanie przyczepności tylnej osi. Ale gdy przednie koła znajdą się w miejscu o gorszej przyczepności, niż koła tylne, wówczas to ich przyczepność zostanie zerwana, a to oznacza poślizg w pełni niekontrolowany.

Zobacz też: AWD, All Wheel Drive

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LeftHand

Firma LeftHand od ponad 15 lat istnieje na rynku oprogramowania księgowego na systemy Linux i Windows.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »