| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Prawo na drodze > Znaki drogowe > Niepełnosprawni a znaki drogowe – na co zwracać uwage?

Niepełnosprawni a znaki drogowe – na co zwracać uwage?

Osoba niepełnosprawna w pewnych wypadkach może nie stosować się do niektórych znaków drogowych. Jednak, jeśli staje na kopercie, powinna być pewna, czy jest ona przeznaczona dla niepełnosprawnych.

Gdy osoba niepełnosprawna ma kartę parkingową poświadczającą niepełnosprawność, może nie stosować się do pewnych znaków, które utrudniają jej dotarcie do miejsca przeznaczenia.

Zobacz również: Gdzie nie można się zatrzymać?

Są to:

1. zakaz ruchu, zakaz wjazdu pojazdów silnikowych (B-3, autobusów (B-3a), motocykli (B-4) i motorowerów (B-10).

2. Nie dotyczą ich także znaki zatrzymywania (B-35, B-37, B-38, B-39), choć już zakazu postoju i zatrzymywania (B-36) należy przestrzegać.

Wyjątkiem wśród znaków postoju są te, które opatrzone są tabliczką „Dotyczy także niepełnosprawnych”. W wypadku poruszania się niezgodnie ze znakami należy zachować szczególną ostrożność, bo inni użytkownicy drogi mogą się poczuć zaskoczeni obecnością samochodu na przykład w miejscu, gdzie obowiązuje zakaz ruchu pojazdów silnikowych.

Zobacz również: Osoby niepełnosprawne- ułatwienia w ruchu

Niepełnosprawni powinni także zwracać uwagę na oznaczenia kopert, gdyż nie każda jest przeznaczona dla nich. O tym, że na kopercie (znak poziomy P-20) może zaparkować niepełnosprawny, informuje znak pionowy D-18a wraz z umieszczonym pod nim symbolem wózka (T-29). Jeśli tabliczki z symbolem nie ma, na kopercie powinien znajdować się rysunek wózka z osobą niepełnosprawną (P-24). Osoba niepełnosprawna zostawiając samochód w takim miejscu powinna włożyć za szybę oryginał karty parkingowej odwróconej rewersem (tam gdzie są dane).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Mejri

Dorota Mejri – Psycholog, coach, konsultant, trener biznesu. Szkolenia prowadzi od 17 lat. Absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania i Marketingu , Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Krakowskiej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt Ukończyła Podyplomowe Studium Coachingu i Mentoringu Organizacyjnego na UŁ. Posiada certyfikaty CoachWise Coaching Essentials oraz CoachWise Mentoring Essentials. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji menedżerskich, efektywności osobistej oraz warsztaty doskonalące umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów doradczych, m.in. dla PKO BP S.A. (wprowadzenie i realizacja nowej strategii personalnej), Renault Kiljańczyk (analiza CRM). Jest współrealizatorką projektu standaryzacji obsługi klienta z kilkunastu zakładach energetycznych w Polsce, a także konsultantem i audytorem w zakresie wprowadzania i realizacji standardów obsługi klienta dla PGE Dystrybucja S.A. Przygotowała i zrealizowała projekt coachingu dla kadry menedżerskiej Veolii, którym objęto 26 dyrektorów i kierowników firmy. Osobiście przeprowadziła 10 procesów coachingowych w tym projekcie. Aktywnie uczestniczy w pracach grupy Experiential Educators Europe, prowadząc warsztaty poza granicami Polski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK