| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Uszkodzone wahacze należy jak najszybciej wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylny wahacz wzdłużny w Mercedesie klasy A W168

W hamulcu tarczowym demontujemy zamki rozpieraczy w lewym i prawym hamulcu. Następnie odczepiamy linki z tylnych szczęk hamulca w lewym i prawym kole. Odczepiamy tylne linki od przednich, a następnie wyjmujemy je z uchwytów w podwoziu. Teraz odczepiamy z zaczepu na wahaczu linkę hamulca ręcznego oraz przewód czujnika prędkości obrotowej koła. Odkręcamy dwie śruby mocujące amortyzator do wahacza i odkręcamy stabilizator z tyłu wahacza.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

W tym momencie odkręcamy od wahacza bęben hamulca, osłonę z blachy oraz pozostałe elementy. Pamiętajmy, że nie należy zginać przewodów hamulcowych ani ich odłączać. Demontujemy częściowo nadkole w okolicy mocowania wahacza, wystarczy wyjąć dwa zaciski mocujące. Pozostaje odkręcić wahacz od belki nożnej zawieszenia.

Przechodzimy do montażu. Na początku przykręcamy wahacz do belki nośnej momentem 140Nm. Na końcu dokręcamy śrubę tradycyjnym kluczem poprzez wykonanie ¼ obrotu. Teraz montujemy nadkole wciskając dwa zaciski. Następnie czyścimy dokładnie osłonę z blachy od hamulca bębnowego. Dokręcamy do wahacza bęben hamulca razem z osłoną i pozostałymi elementami.

Przykręcamy do wahacza stabilizator razem z blachą dystansową w taki sposób, żeby stabilizator nie był naprężony. W tym momencie dokręcamy do wahacza amortyzator. Zalecamy użycie nowych śrub mocujących. Osadzamy na wahaczu linkę hamulca ręcznego i przewód od czujnika prędkości obrotowej koła. Instalujemy dolną osłonę i przystępujemy do zamocowania sprężyny zawieszenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

Jeśli sprężyna jest dostatecznie skręcona to zaczynamy ją rozprężać. Kontrolujemy stale, czy układa się prawidłowo w swoim miejscu. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, to należy wymienić wcześniej zderzak i gumowy pierścień tłumiący.

Przechodzimy do zamontowania piasty. Zakładamy na czop wahacza piastę koła i wkręcamy nową nakrętkę wieńcową. Zaciskamy blokadę i wciskamy pokrywę piasty i delikatnie dobijamy. Jeżeli osłona nosi ślady uszkodzeń, należy wymienić ją na nową.

Na końcu zakładamy tarcze hamulcowe i montujemy zacisk razem z klockami. Pamiętajmy o wyregulowaniu hamulca ręcznego (osobny poradnik).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »