| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Alfa Romeo 156: wymiana łożyska podpory półosi. Poradnik

Alfa Romeo 156: wymiana łożyska podpory półosi. Poradnik

Głośno pracujące, a wręcz huczące łożysko podpory półosi w Alfie Romeo 156 wymaga szybkiej wymiany. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko podpory półosi samemu.

Co będzie nam potrzebne do wymiany łożyska podpory półosi w Alfie Romeo 156?

• Lewarek
• Nowe łożysko
• Klucz 17
• Klucz 36

Zobacz również: Ile oleju może zużyć sprawny silnik?

Całą operację najlepiej przeprowadzić z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Jednak my wykonamy to w typowych warunkach domowych, czyli za pomocą zwyczajnego lewarka. Zaczynamy od prawej strony i za pomocą podnośnika podnosimy auto, zdejmujemy koło, odbezpieczamy nakrętkę piasty. Oczywiście, jak przy każdym użyciu podnośnika, pamiętamy o zabezpieczeniu pozostałych kół. Dodatkowo możemy podłożyć kobyłki. Teraz jest nam potrzebna druga osoba. Prosimy kogoś o zajęcie miejsca za kierownicą i naciskanie hamulca z całych sił. W tym czasie bierzemy do ręki klucz nr 36 i wykręcamy nakrętkę.

Teraz sięgamy po klucz nr. 17 i luzujemy górny sworzeń wahacza, po czym zakładamy ściągacz do sworzni i demontujemy go. Następnie spuszczamy olej ze skrzyni. W tym celu odkręcamy korek kluczem ampułowym (imbusowym) nr 12. Dzięki temu mamy możliwość wyciągnięcia wieloklinu ośki z piasty. Wciągamy się pod samochód i demontujemy poduszkę silnika, zanim jednak wyjmiemy ośkę, odkręcamy łożysko od podpory ośki kluczem 10 mm, najlepszy będzie nasadowy.

Teraz za pomocą klucza imbusowego nr 6 rozkręcamy ośkę. Odkładamy jej części i zabieramy się za sztywny element, który znajdował się bezpośrednio na skrzyni, po czym zajmujemy się resztą podzespołów. Kolejny krok to wymiana łożyska. Jest to numer 6006 RS. Nie należy kierować się tym przy ich zakupie, ponieważ mimo znormalizowanych wymiarów, które odpowiadają temu oznaczeniu, są zupełnie inne. Oczywiście jest również różnica w cenie.

Zobacz również: Dlaczego auto gaśnie? Co mogło się popsuć?

Następnie zabieramy się do złożenia wszystkiego w odwrotnej kolejności. Nalewamy oleju do skrzyni korkiem znajdującym się nad czujnikiem cofania do momentu przelania się oleju nad tym korkiem. Jest to bardzo ważny płyn eksploatacyjny w naszym samochodzie. Proponujemy wymieniać go znacznie częściej niż sugeruje to producent samochodu – 60 tysięcy. Nie zalecamy zalewania przekładni zlanym wcześniej olejem. Teraz udajemy się na jazdę próbną. Nie powinniśmy słyszeć żadnego huczenia łożyska.

Niestety w ofercie serwisów ASO nie występuje samo łożysko. Jesteśmy zmuszeni kupić całą półoś, a jest to bardzo duży wydatek.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piekarczyk

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »