| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik

Fiat Seicento: wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi. Poradnik


Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.

Naprawa uszczelniacza półosi będzie prowadzona po lewej stronie Fiata Seicento. Pierwszym krokiem jest poluzowanie śruby piasty, co może okazać się bardzo trudne. W przypadku problemów można spróbować nagrzewania palnikiem. Następnie podkładamy kliny zabezpieczające pod tył, luzujemy śruby przedniego koła i podnosimy auto. Dla bezpieczeństwa i własnej wygody warto podstawić kobyłki lub duży drewniany klocek.

Zobacz też: Fiat – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Teraz spuszczamy olej ze skrzyni Fiata Seicentoi odkręcamy korek spustowy znajdujący się na samym dole. W przypadku problemów z lokalizacją szukamy śruby na klucz imbusowy 12. Następne działania są uzależnione od tego, czy mamy odkręconą nakrętkę piasty. W przypadku niepowodzenia musimy odkręcić całą zwrotnicę razem z półosią. Odkręcamy mocowania amortyzatora, drążka kierowniczego i nakrętki zwrotnicy. Inna metoda to wykręcenie trzech śrub łączących wahacz z podwoziem. Skręcamy koła i jesteśmy w stanie wyjąć cały przegub.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

W przypadku wykręcenia nakrętki półosi możemy pominąć powyższy punkt. Teraz wykręcamy cztery śruby trzymające uszczelniacz. Po wyjęciu półosi zdejmujemy przegub trójrolkowy i wybijamy uszczelniacz. Robimy to bardzo ostrożnie i z dużym wyczuciem. Wszelkie rysy na gładzi półosi mogą być powodem przyszłych wycieków oleju. Rozcinamy opaskę zaciskową i zdejmujemy uszczelniacz z pokrywy.

Przechodzimy do montażu nowego uszczelniacza półosi, do czego najlepsza jest prasa, ale możemy też to zrobić za pomocą domowych narzędzi. Najważniejsze jest, żeby uderzać o stalowe części łożyska, gdyż nieumyślne bicie po gumie sprawi, że uszkodzimy uszczelnienie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Różnica między średnicami półosi a jego uszczelniacza to „tylko” 0,2mm. Po wykonaniu tej operacji możemy zamontować przegub trójrolkowy. Tak przygotowany zestaw montujemy ponownie w naszym samochodzie. Nie zapominajmy o montażu opaski zaciskowej. Pozostało nam zalać skrzynię biegów nowym olejem i udać się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nowy uszczelniacz półosi nie cieknie.

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

Jak widać, największe problemy mogą wystąpić podczas wykręcania nakrętki półosi nabijania uszczelniacza. Jeżeli pomimo wymiany uszczelniacza po jednej lub obu stronach nadal będą wycieki, polecamy dokładnie przyjrzeć się półosiom.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »