| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić

Wymiana przednich piast w BMW E34 – Jak to zrobić

Pozornie tego typu operacja może wydawać się trudna, jednak przy odrobinie chęci możemy dokonać jej sami.

Zaczynamy od przygotowania niezbędnych narzędzi:

  • klucz imbusowy 6
  • klucz oczkowy 19mm
  • klucz płaski 10mm
  • klucz 46mm ( do nakrętki piasty)
  • śrubokręt płaski
  • młotek
  • ściągacz do piasty
  • szczotka druciana

Oczywiście rozpoczynamy działanie od podniesienia auta, zabezpieczając przy tym koło klinem aby auto się nie zsunęło i odkręcamy koło. W pierwszej kolejności odkręcamy zacisk kluczem 19mm, który zsuwamy delikatnie pomagając sobie młotkiem.

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

Kluczem imbusowym odkręcamy tarcze. Pod warunkiem, że odkręcenie śruby tarczy nie sprawi problemu, samo zdjęcie tarczy powinno pójść bez większych przeszkód. Następnie za pomocą śrubokręta podważamy dekielek i zdejmujemy zabezpieczenie z nakrętki piasty.

Za pomocą klucza 46 odkręcamy śrubę mocującą piastę i zakładamy ściągacz. Możemy użyć ściągacza do kół pasowych lub dedykowanego zdejmowaniu piast. Różnicy w zasadzie między nimi nie ma ponieważ mamy tutaj bardzo dobry dostęp, więc możemy użyć każdego, który tylko nie jest za mały. Za pomocą klucza 10mm odkręcamy jeszcze 3 śruby mocujące osłonę tarczy i osłonę łożyska.

Przed założeniem nowych części powinniśmy dokładnie wyczyścić sworzeń piasty razem z czujnikiem ABS, który dodatkowo możemy wyczyścić szmatką z benzyną.

Nową osłonę łożyska musimy nabić za pomocą młotka i śrubokręta ponieważ próba ręcznego jej zamontowania będzie dość trudna ze względu na to, że te elementy są ciasno spasowane.

Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?

Osłonę tarczy i nową piastę zakładamy lekko dobijając młotkiem na sworzniu, po czym dokręcamy nakrętkę i zaginamy fartuch nowej nakrętki dla zabezpieczenia przed odkręceniem.

Założenie tarczy, zacisku i koła powinno pójść już gładko. Z drugą piastą postępujemy dokładnie tak samo. Szacowany czas na wykonanie tego zadania to maksymalnie 1 godzina pod warunkiem, że nic nam się nie uda popsuć.

Na koniec możemy wybrać się na małą jazdę próbna w celu sprawdzenia czy wszystko jest spasowane.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Meclik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »