| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Awaria zamka na ogół jest usterką, która wymaga wymiany mechanizmu. Jego naprawa jest nieopłacalna ze względu na niski koszt nowego zamka. Spróbujemy wymienić go sami.

Auta spod znaku Hondy zazwyczaj nie zawodzą swoich właścicieli i raczej mało prawdopodobne jest, abyśmy spotkali na poboczu drogi z włączonymi światłami awaryjnymi takie auto. Jednak nie jest tak pięknie, jak by się mogło wydawać. Prawdopodobnie większość aut podlega nieuniknionym usterkom elementów mechanicznych i elektrycznych wyposażenia auta. Często psują się elektryczne szyby, sterowniki klimatyzacji, przełączniki sterowania kierunkowskazami, wycieraczkami i mechanizmy sterowania centralnego zamka. Podpowiemy, jak wymienić ten ostatni. Na ogół nie są to awarie uniemożliwiające dostanie się do auta. Polegają one na blokadzie otwierania drzwi lub nie zamykaniu się jednego zamka. Najczęściej oczywiście są to drzwi kierowcy z powodu częstego ich używania, w wyniku czego silniczki centralnego zamka szybciej się zużywają.

Zobacz również: Jak naprawić zamek w Fordzie Mondeo MK3?

Zaczynamy od odkręcenia śrubokrętem krzyżakowym 3 śrub znajdujących się przy klamce otwierania drzwi i pod uchwytem zamykania drzwi. Trójkąt osłaniający mechanizm lusterka podważamy płaskim wkrętakiem i wysuwamy z zaczepu. Listwę z przyciskami sterowania lusterek i szyb podważamy płaskim śrubokrętem, a następnie wsuwamy i odpinamy kostki elektryczne. Klamkę otwierania drzwi wysuwamy z zapinek i zdejmujemy cięgno. Panel obudowy drzwi zdejmujemy po odpięciu dolnych i bocznych zatrzasków. Na drzwiach znajduje się jeszcze folia ochronna, którą należy ostrożnie zdjąć.

Zobacz również: Przetarta kierownica i gałka zmiany biegów: naprawa krok po kroku.

Zamek i mechanizm zamka centralnego osłonięte są plastikową obudową, która jest przykręcona dwoma śrubami, na śrubokręt krzyżakowy. Aby ją wyjąć, należy najpierw wydobyć dolną część, a następnie wysunąć w górę drugą. Teraz ponownie śrubokrętem wykręcamy dwie śrubki mocujące mechanizm i odpinamy przewody elektryczne. Wyciągając mechanizm centralnego musimy uważać na plastikową wypustkę, aby nie odłamać jej od cięgna. Nowy mechanizm montujemy w analogicznej kolejności i składamy wszystkie elementy obudowy. Nie zapomnijmy o folii zabezpieczającej. Czas, jaki będzie nam potrzebny na wykonanie tego zadania, pod warunkiem, że niczego nie uszkodzimy, to około jednej godziny.

Zobacz też: Zepsuty zamek, co robić?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »