| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Demontaż skrzyni biegów może zostać przeprowadzony jeśli mamy odpowiednie zaplecze warsztatowe. W poradniku tym pokażemy jak wymontować skrzynię biegów w samochodzie Skoda Octavia I.

Chcąc wymontować skrzynię biegów nie ma konieczności wyjmowania silnika. Przy dużej ofercie części używanych nie ma konieczności naprawy naszej skrzyni w przypadku awarii. Jeśli chodzi o wymianę sprzęgła to używamy tylko i wyłącznie nowych części. Przed rozpoczęciem pracy powinniśmy zapewnić sobie odpowiednie miejsce pracy. Do wykonania tej czynności będzie potrzebny podnośnik warsztatowy, który zapewni nam możliwość odpowiedniego uniesienia samochodu. Do opuszczenia skrzyni stosowane są specjalne podnośniki przewoźne. Zamiast tego można skorzystać z innego podnośnika lub wózka, który będzie odpowiedni pod względem wymiarów.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie demontujemy obudowę filtru powietrza. W samochodach produkowanych do kwietnia 1999 roku należy odłączyć złącze czujnika prędkościomierza oraz złącze przy włączniku świateł cofania. Następnie odkręcamy ciężarek wyrównoważający i linkę zmiany biegów z dźwigni.

W modelach wyprodukowanych od maja 1999 roku odłączamy linkę wybieraka biegów razem z dźwignią kątową,. W tym celu należy ściągnąć podkładkę zabezpieczającą. Następnie demontujemy linkę zmiany biegów razem z dźwignią. W tym celu należy odkręcić nakrętkę blokującą. Następnie podwieszamy na drucie linkę zmiany biegów i linkę wybieraka biegów. Odpinamy złącze od czujnika prędkościomierza i złącze świateł cofania. Kolejne czynności dotyczą wszystkich modeli.

Wyjmujemy ze wspornika linki giętki przewód siłownika sterującego a następnie odkręcamy od skrzyni biegów wspornik linki i odkładamy na bok. Teraz odkręcamy od skrzyni przekładniowej siłownik sterujący z dwiema śrubami i podwieszamy do nadwozia razem z podłączonym przewodem. Najlepiej wykorzystać do tego kawałek drutu. Przewód hydrauliczny pozostawiamy podłączony. Jeżeli zdecydujemy się na jego odłączenie oto będzie konieczne odpowietrzenie obwodu hydraulicznego po zamontowaniu. Pamiętajmy, że po wymontowaniu siłownika nie wolno naciskać na pedał sprzęgła.

Kolejny krok to odkręcenie przewodu masy od górnej śruby łączącej silnik i skrzynię biegów. Odkręcamy w górnej części rozrusznika wspornik przewodu i odkładamy go na bok. Następnie wykręcamy śrubę mocującą górną część rozrusznika. W tym momencie odkręcamy wszystkie śruby (dostępne z góry), które łączące silnik i skrzynie biegów. Teraz będzie nam potrzebne specjalne narzędzie podtrzymujące silnik. Zazwyczaj takie urządzenie maja na wyposażeniu warsztaty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Wójcik

Doradca techniczny firmy Altax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »