| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

Opel Vectra A: wymiana łożyska koła tylnego

Uszkodzone łożysko koła należy jak najszybciej wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić łożysko koła tylnego w Oplu Vectrze A.

Uszkodzone łożysko koła można bardzo łatwo zdiagnozować. Jeżeli podczas jazdy słyszymy bardzo głośne huczenie w tylnej części pojazdu to najprawdopodobniej łożysko wymaga natychmiastowej wymiany. Mocno uszkodzone łożysko będzie również słychać kiedy zakręcimy kołem kiedy samochód jest uniesiony. Zanim przystąpimy do naprawy musimy kupić odpowiednie łożysko. Polecamy wybierać spośród sprawdzonych firm. Tanie zamienniki zazwyczaj nie są trwałe.

Zobacz też: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

29.90 zł100 pytań o obowiązek podatkowy VAT - PDF

Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koło. Teraz podnosimy tył samochodu za pomocą tradycyjnego lewarka i podstawiamy podstawki. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło i spuszczamy hamulec ręczny. Zwracamy dużą uwagę na zabezpieczenie auta, najlepiej podstawić kliny drewniane pod koła. W przypadku hamulców tarczowych należy zdemontować zacisk hamulca i podwiesić drutem do zawieszenia. Nie można dopuścić, żeby wisiał swobodnie na przewodzie hamulcowym. W hamulcach bębnowych należy wymontować bęben.

Teraz zdejmujemy dekielek z piasty koła. W tym celu należy go podważyć za pomocą śrubokręta. Jeśli będą problemy z wyjęciem to najprawdopodobniej będziemy musieli zniszczyć dekielek i przy montażu zastosować nowy. Jest to bardzo ważny element, gdyż przez nieszczelny dekiel dostawać się będzie woda, która ponownie uszkodzi łożysko. Zdejmujemy zawleczkę z nakrętki czopa piasty i odkręcamy nakrętkę.

Zsuwamy piastę z czopa. W razie problemów cofamy śrubę regulacyjną szczęk hamulca ręcznego. Demontujemy z piasty pierścień uszczelniający. Wykonujemy to za pomocą dużego śrubokręta płaskiego lub metalowej łyżki monterskiej. Teraz wyjmujemy z piasty wewnętrzne łożysko stożkowe. Jeżeli z jakichkolwiek powodów mamy zamiar montować powtórnie to łożysko to należy uważać, żeby nie uległo zanieczyszczeniu. Pod żadnym pozorem nie należy myć łożysk. Pamiętajmy, że wszystkie nieczystości, które się dostaną do łożyska są nie do usunięcia.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana półosi napędowej

Kolejny krok to wybicie z piasty zewnętrznych pierścieni łożyska zewnętrznego i wewnętrznego. W warsztatach stosowane są specjalne narzędzia. Jednak nie każdy ma do nich dostęp dlatego można je zastąpić odpowiednim miedzianym prętem. Należy go przystawiać w różnych miejscach na obwodzie pierścienia i uderzać delikatnie młotkiem. Wybijanie w jednym miejscu doprowadzi do przekrzywienia pierścienia. Pręt nie może mieć ostrych zakończeń, żeby nie uszkodzić powierzchni pierścienia.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS22
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Zostań ekspertem Infor.pl »