| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Uszkodzona półoś wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany półosi napędowej w Oplu Omega B i B FL.

Na samym początku warto przypomnieć, że Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś. Do wymiany nie będzie nam konieczna platforma warsztatowa. Bez problemu poradzimy sobie z pozycji tradycyjnego lewarka z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy auto do góry. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do wszystkich elementów.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów

Na początku należy odkręcić półoś napędową od kołnierza wahacza. Będzie nam do tego potrzebny klucz nasadowy 8. Półoś podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Nie można dopuścić do jej swobodnego zwisania. Może to doprowadzić do uszkodzenia wewnętrznego przegubu półosi. Pamiętajmy o zablokowaniu półosi podczas odkręcania. Najlepiej robić to za pomocą łyżki.

Również z wykorzystaniem łyżki wypychamy półoś z piasty koła. Następnie wybijamy ją z mechanizmu różnicowego gdzie znajdują się gniazda półosi. W serwisach używany jest do tego specjalny przyrząd. My posłużymy się płaskim przecinakiem. Wkładamy go pomiędzy końcówkę półosi a wałek stożkowy koła zębatego i następnie wybijamy półoś. Czynność tą wykonujemy bardzo ostrożnie, żeby nie uszkodzić zębnika czujnika prędkości obrotowej kół. Teraz możemy swobodnie wyjąć półoś z auta.

Przystępujemy do montażu. Na początku wkładamy półoś i zabezpieczamy ją poprzez podwieszenie na drucie. Jeżeli ponownie montujemy starą półoś (była potrzeba jej demontażu, nie wymiany) to należy pamiętać o zamontowaniu nowych pierścieni zabezpieczających w nacięciu końcówki przegubu. Teraz nakładamy olej na wielowypust półosi.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Wciskamy półoś do skrzyni biegów a następnie wbijamy ją za pomocą śrubokręta do momentu aż pierścień zabezpieczający znajdzie się w swoim położeniu. Śrubokręt przykładamy do wypustu przegubu. Podczas wykonywania tej pracy musimy uważać, żeby nie uderzać w mieszek ochronny przegubu półosi. Teraz wsuwamy półoś w kołnierz, który znajduje się na wahaczu.

Następnie ustawiamy odpowiednio otwory śrub mocujących półosi. Przechodzimy do wkręcenia śrub. Wykonujemy to w kilku krokach na początku dokręcamy je o kąt 60 stopni a następnie o 15. Najwygodniej skorzystać z specjalnej tarczy kątowej. Teraz zakładamy koło i przykręcamy śruby mocujące.

Jeżeli podczas demontażu wypłynęła nam duża ilość oleju to warto sprawdzić jego poziom w skrzyni biegów. Jeśli będzie poniżej poziomu to należy uzupełnić brakującą ilość. Sposób wykonania kontroli i dolewki jest przedstawiona w osobnym poradniku.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Wierzbowski Eversheds

Usługi prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK