| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwa

BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwa

Wymontowanie pompy paliwa w BMW E46 nie jest trudną czynnością jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować pompę paliwa w BMW serii 3 E46.

Wykonując demontaż pompy wyjmiemy od razu czujnik poziomu paliwa. Znajduje się on w każdej z dwóch przegród zbiornika paliwa. Stojąc przodem do kierunku jazdy ustalamy położenie wszystkich elementów, które mamy zamiar zdemontować. Zbiornik składa się z lewej i prawej komory. W każdej z nich znajduje się czujnik. Natomiast pompa paliwa umiejscowiona jest po prawej stronie. Chcąc ją wyjąć najpierw musimy wyjąć czujnik.

Zanim zaczniemy pracę musimy opróżnić bak. Nie robimy tego do końca aż stanie samochód. Zostawiamy minimalną ilość. Pracę przeprowadzamy w pomieszczeniu zapewniającym dobrą wentylację. Nie można wykonywać takich czynności w miejscach gdzie jest źródło ognia. W takiej sytuacji może dojść do niekontrolowanego wybuchu. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to odpięcie ujemnej klemy akumulatora. Znajduje się on w bagażniku lub pod przednią maską, wszystko zależy od wersji.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

Teraz musimy wymontować tylne siedzenie. W tym celu łapiemy oburącz za siedzisko i wyjmujemy je z zawiasów. Odchylamy je spod oparcie i przekładamy pasy bezpieczeństwa. W tym momencie możemy wyjąć siedzisko z samochodu. W przypadku oparcia pociągamy je do przodu i wysuwamy z mocowań. Teraz wyjmujemy gumowe zaślepki z lewej i prawej strony. Znajdują się one w miejscu gdzie było siedzenie.

Zaczynamy od prawej komory gdzie jest pompa paliwa. Odkręcamy i wyjmujemy widoczną pokrywę. Będziemy tam widzieć złącze, które należy wypiąć. W tym celu ściskamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy złącze. Zdejmujemy opaski zaciskowe z przewodów paliwa i odłączamy je od czujnika poziomu paliwa. Warto mieć przy sobie czystą szmatę. Cały układ jest pod ciśnieniem i istnieje duże prawdopodobieństwo niekontrolowanego wycieku.

Teraz odkręcamy nakrętkę, pod którą znajduje się czujnik paliwa. Jest ona duża, więc łatwo ją zauważyć. W serwisach stosuje się do tego specjalny przyrząd, my posłużymy się zwyczajnym śrubokrętem. Podnosimy czujnik poziomu paliwa i odchylamy go w boku. Dzięki temu można go wyjąć, na końcu wycieramy paliwo, które wyciekło. Po zdemontowaniu czujnika możemy wyjąć pompę paliwa.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana płynu hamulcowego

W przypadku lewego czujnika sposób postępowania jest identyczny. Na końcu musimy tylko wyjąć zabezpieczenie i odpiąć przewód wyrównawczy zbiornika. Jeżeli wycieka paliwo to podkładamy szmatkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »