| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR. Porada

Nissan Almera N16 2.2 Di: zaślepienie EGR. Porada

Problem z EGR powtarza się w wielu autach. Dotyczy to również Nissana Almery N16. Stajemy przed prostym wyborem: kupno nowego EGR, bądź jego zaślepienie.

Zakup nowego EGR do Nissana Almery N16, może trochę obciążyć nasz budżet. Dlatego dobrym wyjściem jest jego zaślepienie. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją przeprowadzić samemu. Efekt, jaki uzyskamy, może być dla nas bardzo zadowalający. Otwieramy maskę przednią i przystępujemy do pracy. Najpierw demontujemy osłonę silnika. Teraz możemy przejść do naszego EGR. W celu dojścia do uszczelki musimy odkręcić dwie śruby. Możliwe, że będą trochę zapieczone i będziemy musieli użyć większej siły.

Zobacz również: Awaria zaworu EGR w Oplu Zafira- jak to naprawić?

Następnie, odkręcamy 4 śruby, żeby dostać się do popychacza zaworu EGR. Wyjmujemy uszczelkę. Będzie nam potrzebna, jako wzór. Na jej podstawie przygotujemy sobie blaszkę. Kiedy zdejmiemy górną część z EGR zobaczymy jego stan. Najprawdopodobniej będziemy widzieć trochę brudu. Usuwamy popychacz, wraz ze sprężyną, żeby nie otwierał zaworu. Praktycznie w tym momencie moglibyśmy wszystko złożyć. Po wyjęciu popychacza ze sprężyną EGR nie powinien się otwierać.

Jednak my wykonamy to trochę inaczej. Zaślepimy dojście spalin do zaworu EGR, aby upewnić się, że spaliny nie będą przedostawać się do EGRa. Dorabiamy blaszkę na wzór wyjętej wcześniej uszczelki. Możemy teraz przystąpić do złożenia wszystkich elementów. Dorobioną blaszkę razem z uszczelką wkładamy w miejsce, gdzie była wcześniej sama uszczelka. Teraz, wszystko przykręcamy. Pamiętajmy o dobrym dokręceniu śrub, tam gdzie zamontowaliśmy blaszkę. Wszystko dokręcamy mocno, lecz z odpowiednim wyczuciem.

Zobacz również: Jak ocenić ryzyko awarii ważnych zespołów samochodu?

Kiedy dokręcimy górę EGR, możemy odpalić samochód. Sprawdzamy, czy nie mamy przedmuchu w miejscu, gdzie rozkręcaliśmy elementy. Jeżeli wszystko pracuje tak jak należy, pozostaje nam przykręcenie osłony silnika. Po wykonaniu jazdy próbnej, zobaczymy różnicę w pracy silnika, będzie bardziej elastyczny. Nie powinniśmy mieć żadnych problemów z samochodem, z powodu zaślepienia układu EGR.

Jak widać w Almerze, zaślepienie zaworu EGR nie należy do trudnych prac. Tym bardziej w razie problemów, powinniśmy zdecydować się na zaślepienie zaworu. Poza poprawieniem charakterystyki silnika, będziemy mieli bogatszą mieszankę, oraz utrzymamy silnik w czystości. Nasze auto nabierze nowego życia, dlatego polecamy tego typu rozwiązanie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK