| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Volkswagen Passat B5 FL: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Volkswagen Passat B5 FL: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Automatyczny Tiptronic jest w Volkswagenie Passacie B5 FL radziej spotykany niż manualna skrzynia biegów. Oto poradnik dotyczący wymiany oleju w skrzyni Tiptronic.

Wymianę przeprowadzimy w Volkswagenie Passacie B5 FL 1.9 TDI o mocy 131km z automatyczną skrzynią biegów. Silnik dosyć popularny na naszym rynku, skrzynia biegów natomiast nieco mniej.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5/B5FL: sprawdzenie układu chłodzenia

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz imbusowy 17
• Strzykawka 60ml
• Gumowa rurka ok. 15cm
• Młotek
• Klucz nasadowy 10
• Grzechotka
• Olej do skrzyni biegów

Do Tiptronica dolewamy tylko i wyłącznie żółty olej, pod żadnym względem nie może być to olej czerwony.

Olej musi spełniać normę VW G052 162 A2, najlepiej upewnić się w serwisie ASO. Serwisant dopasuje nam odpowiedni olej po numerze VIN. Niestety olej jest stosunkowo drogi, kosztuje ok. 60zł za litr. Dlatego też, można wybrać zamienniki spełniające daną normę. Przykładem może być olej firmy Febi, jest on znacznie tańszy od oryginalnego.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Kontrola i dolewka oleju

Do przeprowadzenia całej operacji najlepiej zorganizować sobie dostęp do kanału. Jeżeli mamy wszystko skompletowane, przystępujemy do wymiany, bądź dolewki oleju do skrzyni biegów. Odpalamy silnik, aby się nagrzał. Olej dolewamy zawsze na lekko rozgrzanym silniku. Zanim odkręcimy wszystkie śruby olej w skrzyni zdąży się odpowiednio nagrzać i będzie rzadszy. Zatem, wchodzimy pod samochód i demontujemy osłonę skrzyni biegów.

Wystarczy odkręcić dwie śrubki na końcu osłony, Po odkręceniu śrub osłona nam opadnie i mamy dostęp do śruby spustowej. Nie wyłączając silnika przystępujemy do dalszych działań. Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy wyżej wspomnianą śrubę w skrzyni biegów.

Mogą wystąpić problemy, dlatego można kilkakrotnie uderzyć w klucz młotkiem, żeby śruba się poluzowała. Należy robić to z dużym wyczuciem. Kiedy ją odkręcimy nie powinien wylać się olej, chyba, że jest go za dużo. Bierzemy strzykawkę i wężyk i wprowadzamy olej, aż zacznie się wylewać.

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana termostatu w silniku 1.9 TDI AFN

Jeśli chodzi o wymianę, odkręcamy mniejszą śrubę imbusową, znajdującą się bliżej przodu auta. Czekamy aż spłynie olej i odkręcamy śruby dookoła miski olejowej. Wymieniamy filtr i uszczelkę. Przykręcamy miskę olejową i zalewamy olejem, wykorzystując metodę jak wyżej. Jednak wszystko robimy na zgaszonym silniku. Odpalamy samochód, wrzucamy biegi, gasimy i wyrównujemy różnicę, która wystąpiła po równomiernym przemieszczeniu się oleju.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Xandia

Doradztwo finansowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »