| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Karoseria i nadwozie > Toyota Avensis I: demontaż klamek zewnętrznych - krok po kroku

Toyota Avensis I: demontaż klamek zewnętrznych - krok po kroku

Chcąc wykonać większość napraw lub modyfikacji przy klamkach zewnętrznych, musimy je zdemontować. W poradniku tym, dowiesz się jak samemu zdemontować wszystkie cztery zewnętrzne klamki w swoim samochodzie.

Zaczynamy od demontażu tapicerki drzwi przednich. Najpierw wyjmujemy trójkątną osłonę głośnika wysokotonowego, zwanego potocznie gwizdkiem. Następnie wyjmujemy zatrzaski tapicerki, dokładnie mamy do wypięcia 6 sztuk. W tym celu musimy przekręcić zatrzaski o 1/4 obrotu w lewo. W tym momencie wyskoczy nam środkowa część i można już ją zdemontować palcami. Jeżeli boimy się o swoje dłonie, bądź ciężko nam to idzie najlepiej wykorzystać śrubokręt i delikatnie nim podważyć.

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Teraz, przechodzimy do wykręcania śrubki w uchwycie do zamykania. Podważamy zaślepki małym, płaskim śrubokrętem w uchwycie drzwi i od wewnętrznej strony klamki. Następnie odkręcamy śrubki. W tym momencie, demontujemy plastikowy element wraz z ryglem, znajduje się on dookoła klamki. Wyjmujemy uchwyt razem ze sterowaniem szyb. Możliwe, że będziemy musieli użyć trochę siły.

Odpinamy od spodu wtyczkę odpowiedzialną za podnoszenie i opuszczanie szyb. Teraz zobaczymy dwie śrubki, które mocują tapicerkę, do blaszanego elementu drzwi. W tym momencie możemy zdjąć całą tapicerkę. Łapiemy ją od dołu i delikatnie pociągamy do siebie. Następnie podnosimy ją do góry, żeby uwolnić ją z szyby i już mamy zdjętą tapicerkę. Klamka od strony pasażera, zamocowana jest na dwóch śrubach, natomiast od strony kierowcy na czterech. Żeby wyjąć klamkę należy nieco obniżyć zamek, jest tam dostęp do jednej ze śrub. Wymontowujemy plastik zabezpieczający, odchylamy klamkę i wypinamy drut łączący. Jeśli chodzi o tylną tapicerkę sprawa wygląda podobnie.

Zaczynamy od demontażu tylnej tapicerki. W naszym przypadku mamy ręczne sterowanie szyb, czyli tak zwaną korbkę. Dlaczego zaczynamy od korbki? Bo jak się okazuje z nią są największe problemy. Znajduje się tam metalowa zawleczka, do której mamy bardzo słaby dostęp. W tym celu, musimy wspomóc się płaskim śrubokrętem oraz drucikiem. Musi on być na tyle twardy, żeby zahaczyć o zawleczkę. Oczywiście możemy robić to samym śrubokrętem.

Zobacz również: Jak wymienić tapicerkę samochodową?

Musimy uważać, żeby nie uszkodzić tapicerki. Podsumowując, wkładamy śrubokręt, blokujemy zawleczkę, przekręcamy korbką i nasza zawleczka powinna wypaść. Jeżeli mamy elektryczne sterowanie nie mamy tylu problemów. Teraz odkręcamy i wyjmujemy wszystkie plastikowe wkręty. Wszystko robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Następnie odkręcamy śrubę w podłokietniku, oraz w klamce i wyciągamy maskownicę od klamki.

Podłokietnik, zamontowany jest na zatrzaskach, więc z demontażem nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Teraz możemy zdjąć cały boczek. Klamki zdejmujmy podobnie jak z przodu. Tylne przykręcone są na 2 śruby.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Targowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »