| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych to jedna z ważniejszych wymian, którą można przeprowadzić we własnym zakresie. Poniżej znajduje się opis wymiany tarcz i klocków w Mercedesie klasy A W168.

W poradniku tym dokonamy wymiany klocków i tarcz hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Wymiana przebiega praktycznie w taki sam sposób. Wszelkie dodatkowe czynności będą wyraźnie zaznaczone. Pamiętajmy, że klocki i tarcze wymieniamy parami na każdej z osi. Nie można pozwolić sobie na wymianę tylko po jednej stronie. Zanim przejdziemy do pracy musimy kupić odpowiednie klocki i tarcze do naszego auta.

Wymiana tarcz nie jest konieczna przy każdorazowej wymianie klocków. Najlepiej dokonać oględzin powierzchni roboczej. Jeśli jest wyczuwalny duży rant oraz wyżłobienia na powierzchni, to należy wymienić tarczę. Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne znanych producentów. Układ hamulcowy jest bardzo ważny i nie należy na nim oszczędzać.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

Pierwszy krok to poluzowanie śrub i uniesienie samochodu. Podkładamy kliny pod tylne koła oraz opieramy samochód na podstawkach, po czym odkręcamy koła. Podczas wykonywania wszystkich czynności należy zachować szczególną ostrożność.

Na przedniej osi, po prawej stronie, odpinamy wtyk zużycia klocków. Znajduje się on na zewnętrznym klocku. Nie należy ciągnąć za przewód elektryczny. Teraz wykręcamy śrubę mocującą z dolnego prowadnika i odchylamy do góry zacisk hamulca. Jeżeli będzie to niemożliwe, należy podważyć go za pomocą płaskiego śrubokręta. Podwieszamy zacisk hamulca do nadwozia za pomocą drutu.

Wyjmujemy klocki hamulcowe oraz podważamy za pomocą śrubokręta. Wyjmujemy dolną i górną klamrę sprężystą. Pamiętajmy, żeby po wymontowaniu klocków nie naciskać na pedał hamulca. Doprowadzi to do wypchnięcia tłoczka hamulcowego z zacisku.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Kolejny krok to dokładne obejrzenie wszystkich elementów. Sprawdzamy czy nie są uszkodzone klamry sprężyste. Kontrolujemy również stan osłon przeciwpyłowych tłoczków hamulcowych. Jeżeli zlokalizujemy nawet najmniejsze uszkodzenie, należy je natychmiast wymienić. Wszelkie zanieczyszczenia przyczyniają się do powstania nieszczelności. Chcąc wymienić osłony, należy wymontować i rozłożyć zacisk.

Sprawdzamy czy nie ma śladów płynu hamulcowego wokół tłoczków hamulcowych. Na końcu sprawdzamy osłony przeciwpyłowe prowadników zacisków hamulcowych. Jeżeli są uszkodzone to należy je jak najszybciej wymienić.

W przednim hamulcu po prawej stronie wyjmujemy wtyk czujnika zużycia klocków z gniazda w klocku. Jeżeli czujnik jest uszkodzony to należy go wymienić na nowy. W innym przypadku będziemy stale informowani o granicznym zużyciu klocków.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »