| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Peugeot 307: naprawa klaksonu i kierunkowskazów

Problemy w prawidłowym działaniu kierunkowskazów oraz klaksonu są dosyć częstą usterką w Peugeot 307. W poradniku tym dowiesz się jak naprawić klakson i kierunkowskazy w modelu 307.

Po wykonaniu wszystkich wymienionych wyżej czynności możemy wyjąć kierownicę (ciągniemy ją do siebie). Jeśli pojawi się problem możemy użyć WD-40. Zanim to zrobimy warto się przyjrzeć jak jest zamocowana. Znajdują się na niej i na drążku mocującym specjalne nacięcia w celu równego, ponownego osadzenia.

Do naprawy sygnału dźwiękowego konieczne jest odkręcenie plastiku znajdującego się na sprężynach oraz wyczyścić zaśniedziałe styki. Używamy do tego papieru ściernego i smaru WD – 40. Postępujemy tak samo z trzema stycznikami w plastikowym elemencie. Przechodzimy do naprawy kierunkowskazów. Najprawdopodobniej powód takiej awarii leży w przełącznikach zespolonych. Do jego zdjęcia potrzebny będzie klucz 10 w celu zdjęcia obejmy mocującej.

Po wyjęciu demontujemy sterowanie radiem naciskając zaczep. Delikatnie podważamy tulejkę i wyjmujemy ją wraz ze sprężyną. Odsuwamy każdy plastikowy zaczep w obudowie i wkładamy jednocześnie dwa śrubokręty w otwory, w które podłącza się poduszki i wypychamy górną część przełącznika zespolonego. Kiedy już obudowa jest otwarta trzeba wypiąć dwie wtyczki podłączone do płytki.

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

Przechodzimy do jej demontażu. Trzymają ją zatrzaski, wystarczy lekko pociągnąć ją w górę. Zdejmujemy również manetkę od kierunkowskazów podważamy ją delikatnie płaskim śrubokrętem. Na wierzchołku manetki znajduje się plastikowa część, która poprzez ścieranie się powoduje samoczynne przełączanie kierunkowskazów. Wyjmujemy ją (plastikową część) oraz sprężynkę, która widoczna jest w środku (tej części) również wyciągamy i lekko rozciągamy śrubokrętem. To także jest powód usterki.

W celu powiększenia siły sprężyny możemy umieścić coś na dnie białej części i włożyć sprężynkę z powrotem do tulejki. Minusem takiej operacji jest cięższa praca manetki. Pamiętajmy, żeby podczas wkładania tego elementu do manetki ułożyć go odwrotnie, aby ścierała się druga strona. Dla poprawy łączności przemywamy styki miedziane w płytce drukowanej w miejscach, gdzie jest kontakt z przełącznikiem kierunkowskazów.

Składamy teraz cały przełącznik zespolony w odwrotnej kolejności. Przed zamontowaniem poduszki powietrznej sprawdzamy czy nie mamy zbyt skręconej taśmy, należy ostrożnie przekręcić część obrotową do momentu aż poczujemy opór i przekręcamy w przeciwną stronę 2,5 obrotu. Wszystko po to, aby ustawić wszystko w odpowiednim położeniu. Pamiętajmy, aby podczas składania odgiąć blaszki w otworach, w których podłącza się przewody od poduszek. Instalujemy przełącznik w samochodzie, podłączamy wszystkie kable i zakładamy poduszkę. Sprawdzamy czy manetki i kierunkowskazy działają bez problemów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

MotoKariera

Kariera w motoryzacji na najwyższym biegu!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »