| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Nissan Almera N16: jak krok po kroku naprawić kluczyk NATS?

Nissan Almera N16: jak krok po kroku naprawić kluczyk NATS?


Mocno wyeksploatowany kluczyk, może być jedną z przyczyn, z powodu których będziemy musieli go naprawić. W poradniku tym, pokażemy jak przeprowadzić naprawę kluczyka Nissana Almery N16.

Najpierw musimy kupić kluczy, lub zestaw kluczy wraz z obudowami. Na serwisach aukcyjnych można znaleźć taki zestaw. Posłuży nam, jako dawca nowej obudowy i przycisków pilota. Jeżeli mamy już taki zestaw, musimy zebrać odpowiednie narzędzia do naprawy.

• Lutownica
• Cyna
• Topnik
• Odsysacz
• Imadło
• Pęseta
• Płaski śrubokręt

Zaczynamy od demontażu obudowy pilota. Na początku za pomocą płaskiego śrubokręta podważamy zatrzask w miejscu łączenia dwóch części pilota. Jest tam specjalna szczelina na wsadzenie śrubokręta. Rozdzielamy kluczyk na dwie części.

Na tym etapie, interesuje nas część, w której znajduje się elektronika. Podważamy zaczepy znajdujące się po obu stronach korpusu. Część z baterią odkładamy i zabieramy się za demontaż części z elektroniką.

Zobacz również: Nissan Almera N16: montaż wzmacniacza do oryginalnego radia - poradnik

Podważamy lekko obudowę w miejscu ścięcia i wyjmujemy płytkę z elektroniką. Następnie demontujemy kontakt baterii. Wykonujemy to, podważając go bardzo delikatnie śrubokrętem, po czym spychamy go do góry. Przekręcamy płytkę i widzimy całą elektronikę, jaka jest zawarta w naszym kluczyku.

Zabieramy się za wylutowanie starych przełączników. Robimy to w standardowy sposób. Przykładamy grot lutownicy do jednego pola i delikatnie podnosimy cały switch grotem. Z drugim polem nie będzie problemu, gdyż postępujemy w identyczny sposób jak z pierwszym.

Teraz nanosimy trochę cyny na odsłonięte pola i usuwamy ją odsysaczem. W tym miejscu polecamy przeczyścić płytkę acetonem, lub alkoholem. Możemy teraz ułożyć nasze switche na polu lutowniczym.

Najpierw lutujemy jedną stronę, następnie drugą. Pamiętamy, żeby były równo ułożone. Na koniec składamy całego pilota, używając nowej obudowy. Dobrze by było wymienić baterię w obu pilotach.

Zobacz również: Nissan Almera N16: montaż dodatkowego oświetlenia wnętrza

Jak widać, nie ma potrzeby kupowania nowych pilotów, w przypadku, kiedy mamy uszkodzone same przyciski. Podczas lutowania należy zachować szczególną ostrożność, żeby nie uszkodzić żadnego sąsiadującego elementu.

Co więcej nie można dopuścić by przypadkowo na naszym pilocie utworzyły się niechciane luty. Może to spowodować, że nie będzie nadawał się już do naprawy. Wtedy, zostaje nam tylko i wyłącznie zakup nowego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabella Żyglicka i Wspólnicy Adwokaci i Radcowie Prawni spółka komandytowa

Nowoczesna firma prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »