| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Prawidłowe odpowietrzenie układu wspomagania gwarantuje jego bezproblemową pracę. W poradniku tym znajduje się opis odpowietrzania po wymianie pompy.

Pierwszy krok przed montażem pompy wspomagania to zalanie jej płynem (olejem). Jednocześnie obracamy kołem, żeby zassała olej. Teraz sprawdzamy przewód łączący zbiorniczek z pompą. Jeżeli jego stan jest wątpliwy, proponujemy wymianę. Należy również pamiętać o nowych opaskach zaciskowych. Zazwyczaj to właśnie one są odpowiedzialne za zapowietrzanie się układu.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Następnie, po zamontowaniu pompy i podłączeniu przewodów, nalewamy płyn do zbiorniczka i uruchamiamy silnik. Po chwili będzie pusty, dlatego jest wymagane uzupełnienie jego stanu.
Obracamy kierownicą w lewo i w prawo. Powtarzamy to pięcio- lub sześciokrotnie. Pamiętamy, żeby unikać przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu obrotu. Teraz sprawdzamy poziom płynu i jego barwę. Jeżeli jest brązowy, jasnoczerwony lub się pieni, oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze.

Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?

W takiej sytuacji musimy wyłączyć silnik, odczekać około pół godziny, a następnie ponownie powtórzyć proces odpowietrzania. Należy również sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. Jak inaczej można rozpoznać zapowietrzony układ? Jeżeli nadal znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie znacznie głośniej pracowała. Odczujemy również wibracje podczas jazdy.

Polecamy: Komplet Podatki - Prawo Pracy i ZUS

Na koniec sprawdzamy czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. Występuje w nim wysokie ciśnienie, które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu. Efektem tego jest właśnie głośna praca pompy wspomagania. Znane są również przypadki jej całkowitego uszkodzenia...

Zobacz też: Jak usunąć złamany kluczyk z zamka drzwi?

Jeżeli nasz samochód ma kilkanaście lat, warto dokonać wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnię kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą wpływać na wadliwe działanie. Powodują to odrywające się resztki starego oplotu lub gumy. Po pokonaniu dystansu ok. 500 kilometrów, należy wymienić płyn w układzie wspomagania. Celem takiego działania jest wypłukanie ewentualnych zanieczyszczeń, które jeszcze pozostały.

Pamiętajmy, żeby stosować olej zalecany przez producenta samochodu. Można to sprawdzić w instrukcji obsługi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Dobrowolska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »