| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Alfa Romeo 145 TS: czyszczenie silnika krokowego – opis krok po kroku

Alfa Romeo 145 TS: czyszczenie silnika krokowego – opis krok po kroku


Zabrudzenie silniczka krokowego może znacząco wpływać na pracę silnika. Nie ma jednak konieczności zakupu nowego, można go samodzielnie wyczyścić.

Co będzie nam potrzebne?
• Klucze Torx
• WD40
Benzyna ekstrakcyjna
• Pałeczki higieniczne
• Uszczelka pod silnik krokowy

Zobacz też: BMW silnik M44: czyszczenie przepustnicy

Musimy zacząć od odłączenia minusowej klemy akumulatora. Następnie lokalizujemy silniczek krokowy, który przykręcony jest do przepustnicy dwoma śrubami typu Torx. Chcąc przystąpić do odkręcenia śrub, w pierwszej kolejności odłączamy kabel od silniczka, potem zaś odkręcamy dwie śruby trzymające go. Przyglądając się jego dolnej części będziemy w stanie zobaczyć zabrudzenie silniczka.

Kolejnym etapem jest usunięcie nagaru z wnętrza silniczka. Sięgamy po środek czyszczący, w tym wypadku może to być na przykład WD-40, i wlewamy go bądź wtryskujemy. Należy jednak uważać, aby przypadkiem nie zamoczyć styków. Po tej czynności pozostawiamy silniczek na kilka godzin albo nawet na całą noc, aby środek dokładnie rozpuścił nagar z oleju.

Następnie po tym czasie, bierzemy silniczek w rękę i zatykając otwory, wstrząsamy. Wylewamy środek czyszczący. Sięgamy po pałeczkę higieniczną i sprawdzamy czy nagar został usunięty. Jeżeli efekt nie jest zadowalający, należy czynność powtórzyć.

Możemy również usunąć go czyszcząc silniczek ręcznie: bierzemy wtedy cienki drucik, czystą szmatkę i staramy się wytrzeć nagar ze wszystkich zakamarków. Kiedy zostanie dokładnie usunięty, sięgamy po benzynę ekstrakcyjną w celu usunięcia tłustej warstwy środka czyszczącego. Przepłukujemy silniczek kilka razy, a następnie bardzo dokładnie suszymy.

Przed zamontowaniem silniczka na swoje miejsce, przecieramy uszczelkę za pomocą benzyny ekstrakcyjnej. Gdy silniczek jest przykręcony, podłączamy akumulator, po czym odpalamy silnik nie dodając gazu. Czekamy aż osiągnie temperaturę bliską 90 stopni i uruchomi się wentylator. Trzeba się jednak liczyć z tym, że reszta parametrów komputera zostanie zaadaptowana podczas jazdy. Na poprawę skrajnych przypadkach można więc czekać nawet kilka tygodni.

Jeżeli cała operacja nie przyniesie zadanych efektów czeka nas wymiana silniczka krokowego. Należy pamiętać, że przyjmuje on różne nazwy, na przykład silnik biegu jałowego, elektrozawór. Kiedy już zdecydujemy się na zakup, polecamy by był to oryginał.

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: wymiana wysprzęglika

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Rybka

www.dekoria.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »