| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Ford Mondeo MK2: wymiana pompki spryskiwacza

Ford Mondeo MK2: wymiana pompki spryskiwacza


Wymiana pompki spryskiwacza wydaje się być bardzo łatwą naprawą, jednak dla osoby, która robi to pierwszy raz, może się okazać zbyt trudna. W poradniku tym, dowiesz się, w jaki sposób możesz sam wymienić taką pompkę w Fordzie Mondeo MK2.

Kiedy przestają nam działać spryskiwacze, zwykle dopatrujemy się usterki w obwodzie bezpieczników, ale najprawdopodobniej uszkodziła nam się pompka spryskiwacza. Do tego, jeśli nie słyszymy jej pracy, możemy być pewni, że tak właśnie się stało. Pompki spryskiwacza psują się z różnych powodów. Jedno jest pewne, jeśli się zepsuje, trzeba wymienić. W przeciwnym razie możemy zapomnieć o działających spryskiwaczach. O ile zakup samej pompki nie jest problemem, montaż może okazać się dość trudny.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji nowej chłodnicy powietrza?

Zaczynamy pracę od ustawienia naszego samochodu na równej powierzchni, ponieważ będziemy pracować z podnośnikiem. Należy podnieść nasz samochód, następnie zabezpieczyć tylne koła, żeby nasza praca była przeprowadzana w odpowiednich warunkach. Najlepiej podstawić sobie pod samochód drewniany klocek, to również podniesie stopień bezpieczeństwa naszej pracy.

Jeżeli jesteśmy pewni, że auto stoi bezpiecznie, zaglądamy pod zderzak z prawej strony samochodu. Zobaczymy tam zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy z czarnym elementem - to właśnie poszukiwana przez nas pompka. Zlewamy cały płyn ze zbiornika i odpinamy wszystkie wężyki od pompki. Należy zapamiętać, w którym miejscu był odpowiedni wężyk. Demontujemy pompkę i odpinamy od niej zasilanie. Z demontażem nie powinno być problemu, pompka nie jest w ogóle przykręcona.

Zobacz też: Czym grozi woda w paliwie?

Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy powodem naszych problemów jest pompka, wyjmujemy ją z samochodu, podłączamy dwa kable i dotykamy na chwilę do akumulatora. Jeżeli nie będzie żadnej reakcji, zyskujemy tę pewność. Po zamontowaniu nowej pompki nalewamy trochę płynu do zbiorniczka, aby sprawdzić jej działanie. Jeżeli wszystko działa bez zastrzeżeń, zalewamy do końca płyn do zbiornika i opuszczamy samochód.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »