| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy

Monitoring pojazdów tylko w godzinach pracy

Każdy zarządca floty zdaje sobie sprawę z korzyści płynących z monitoringu floty. A co zrobić w przypadku, gdy auta służbowe są wykorzystywane również w celach prywatnych?

W przypadku monitoringu flot samochodowych oczekiwania wydają się sprzeczne. Z jednej strony fleet managerowie uważają je za doskonałe narzędzie, z drugiej skuteczny monitoring już z założenia nie budzi wśród pracowników pozytywnych skojarzeń. 

Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała? Dla producentów aplikacji służącej do monitoringu pojazdów, odpowiedź była prosta. Po pierwsze, monitoring powinien działać tylko w godzinach pracy i nie wkraczać w pozazawodową sferę życia pracowników. Z tą niedogodnością spotykają się często pracownicy, którzy zgodnie z firmową polityką korzystają z aut służbowych również w celach prywatnych. Dzięki aplikacjom mobilnym można uporać się z tym problemem – z FlotisMobile korzystać można w uzgodnionych godzinach, np. tylko w czasie pracy i podróży służbowych.

Po drugie, korzyści powinny być obopólne. – Jest to możliwe, jeśli klasyczny system monitorowania zostanie wyposażony w szereg dodatkowych usług, przydatnych zarówno kierowcy, jak i jego nadzorcy – mówi Jakub Wesołowski z firmy Neptis S. A., producenta FlotisMobile. Do funkcji usprawniających podróż należy nawigacja online oraz asystent kierowcy, który na bieżąco informuje o sytuacji na drodze i utrudnieniach w ruchu. – Komunikator w naszym systemie opiera się na zgłoszeniach od wszystkich użytkowników systemu Yanosik. W każdej minucie do systemu wpływa kilkadziesiąt takich zgłoszeń, dzięki czemu możemy zarówno kierowcom flotowym, jak i niezawodowym dostarczać stale aktualnych, wiarygodnych danych – potwierdza Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik i FlotisMobile.

Aplikacja Yanosik zyskuje coraz większe zainteresowanie i już w zeszłym roku przekroczyła próg 1 000 000 pobrań, dołączając do grona nielicznych tak popularnych aplikacji w Polsce. Projekt ma charakter społecznościowy, co oznacza, że kierowcy sami wysyłają zgłoszenia i wzajemnie ostrzegają się o zdarzeniach drogowych. Powstaje samonapędzający się mechanizm: im większa społeczność, tym więcej zgłoszeń, tym bardziej są one aktualne i tym lepiej weryfikowane, dzięki czemu Yanosik zdobywa kolejnych zwolenników. Pułap 1 000 000 pobrań pozwala więc przewidywać dalszy rozwój aplikacji. – Jednym z jego kierunków jest właśnie wykorzystanie potencjału tak dużej społeczności w rozwiązaniach biznesowych. System monitoringu w zestawieniu z asystentem kierowcy oraz nawigacją zyskuje nowy wymiar. Stanowi obustronne wsparcie – właścicielom firm ułatwia zarządzanie zespołem, a samym kierowcom zapewnia wsparcie na drodze – dodaje Jakub Wesołowski. Podobną rolę mają pełnić coraz częściej wdrażane i rozwijane w systemach monitoringu funkcje CRM, usprawniające obieg informacji i czy delegowanie zadań. W takim ujęciu monitoring przestaje być niepożądanym narzędziem kontroli, stając się kanałem komunikacji pomiędzy kierowcą a dyspozytorem.

Źródło: Materiały prasowe Creandi.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

INDEPENDENT TAX ADVISERS Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.

Doradcy podatkowi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »