| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Elektryczne ogrzewanie postojowe

Elektryczne ogrzewanie postojowe

Elektryczne ogrzewanie postojowe jest bardzo popularne w Skandynawii. Jakie korzyści wynikają z instalowania w samochodach elektrycznego ogrzewania postojowego.

Jest to system służący do ogrzewania silnika i wnętrza samochodu, który (ten samochód) w danym momencie nie jest używany i wystawiony na działanie niskich temperatur oraz opadów atmosferycznych. Ponadto system elektrycznego ogrzewania może być doposażony w układ automatycznego ładowania akumulatora oraz monitoringu jego stanu technicznego. W najbardziej rozbudowanej wersji ma również elektroniczny moduł programowania i sterowania. Cały system zasilany jest wyłącznie z zewnętrznego źródła o standardowym napięciu 230 Voltów i nie może być zasilany z akumulatora nawet za pomocą przetwornicy. Dzięki modułowej budowie może być konfigurowany w zależności od indywidualnych potrzeb klienta w trzech pakietach.

„Silniki samochodów stojących na mrozie, szczególnie te Diesla, dość często sprawiają problemy z rozruchem, a niejednokrotnie przy bardzo niskich temperaturach nie dają się odpalić w ogóle. Postojowe ogrzewanie silnika ma sprawić, aby podgrzać go do temperatury ok 20 – 30% wyższej niż ta panująca na zewnątrz” – mówi Daniel Waliszkiewicz, ekspert Motointegrator.pl. „Dzięki temu silnik uruchamiany jest w warunkach podobnych do tych panujących przeciętnie latem. Nie jest on gorący, rozgrzany do temperatury roboczej, ale wystarczająco ciepły, aby nie sprawiał problemów” - dodaje. 

W ogrzewaniu postojowym występują różne grzałki silnika w zależności od sposobu montażu. Są to grzałki przepływowe montowane w układzie chłodzenia, montowane w blok silnika, kontaktowe przyklejane lub przykręcane do miski olejowej oraz wkręcane w miejsce korka spustowego oleju. Ważne jest jednak to, że nie mamy możliwości wyboru rodzaju, ponieważ są one ściśle przypisane do konkretnego modelu silnika przez producenta. Wynika to z wykluczenia jakiegokolwiek ryzyka uszkodzenia jednostki napędowej poprzez zewnętrzną ingerencję.
Pakiet podstawowy nie zawiera sterowania automatycznego i uruchamia się dopiero wówczas, gdy urządzenie podłączymy do zasilania. Tę niedogodność można jednak w prosty sposób rozwiązać. Wystarczy bowiem dokupić niedrogi załącznik czasowy dzięki któremu można zaprogramować włączenie ogrzewanie odpowiednio wcześniej.
Postojowe ogrzewanie silnika oprócz komfortu rozruchu przyczynia się także do przedłużenia jego żywotności, ponieważ każdorazowe uruchamianie zamarzniętego silnika odpowiada przejechaniu kilkuset kilometrów.

Cena pakietu podstawowego zaczyna się od 280 zł brutto.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »