| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Najem długoterminowy, alternatywą dla leasingu?

Najem długoterminowy, alternatywą dla leasingu?

Coraz więcej firm ma w swojej ofercie usługę skierowaną głównie do mikro i małych przedsiębiorstw. Wynajem długoterminowy jest alternatywą dla leasingu samochodów.

Program Toyota Business SmartPlan, bo o tym w tym przypadku jest mowa, został skonstruowany w taki sposób, aby umożliwić firmom utrzymanie pojazdu lub pojazdów służbowych bez konieczności angażowania własnego kapitału i ponoszenia ryzyka ich finansowania, a jednocześnie maksymalnie uprościć zarządzanie parkiem maszynowym. W stałej miesięcznej racie przez cały okres umowy zostały ujęte koszty serwisu i ubezpieczeń.

Najem długoterminowy jest więc formą leasingu operacyjnego połączonego z usługami dodatkowymi. W programie Toyota Business SmartPlan firmy mogą skorzystać z okresu najmu na 24, 36, lub 48 miesięcy, wpłacając według własnych preferencji od 0 do 40% opłaty wstępnej. W skład raty najmu wchodzą:

• finansowanie pojazdu;
• koszty serwisowe pojazdu (przeglądy i naprawy);
• ubezpieczenie pojazdu (pakiet roczny lub wieloletni);
• opony zimowe wraz ze składowaniem i wymianą;
• gwarancja otrzymania samochodu zastępczego.

Przykładowa rata za Toyotę Avensis, uwzględniająca powyższe usługi, przy założeniu 3-letniego okresu najmu i 20-procentowej wpłaty własnej, wynosi 1280 zł. Dla kompaktowej Toyoty Auris koszt ten będzie wynosił 1092 zł miesięcznie. Wartości te są niższe niż koszty finansowania porównywalnych modeli innych producentów, z uwzględnieniem przyznawanych rabatów flotowych.

Po okresie najmu firma może zwrócić pojazd i rozpocząć kolejny program z nowym egzemplarzem, lub odkupić go po wartości rynkowej gwarantowanej przez Toyotę w momencie rozpoczęcia najmu. W praktyce oznacza to dla przedsiębiorstwa, że w miesięczną ratę wliczone są nie tylko wszelkie wydatki związane z serwisowaniem czy ubezpieczeniem, ale także z samym zakupem i sprzedażą auta.

Według zapewnień Toyota Motor Poland i Toyota Leasing Polska będą konsekwentnie rozwijały program SmartPlan, starając się wzorem krajów Europy Zachodniej zachęcić firmy – niezależnie od ich profilu i wielkości – do tej formy finansowania samochodów. Dla klientów, przyzwyczajonych do tej pory do tradycyjnych form leasingu, kredytu, czy zakupu gotówkowego, Toyota Business SmartPlan oznacza następujące korzyści:

1. Stałe, niskie raty przez cały okres umowy
2. Łatwość planowania budżetu firmy
3. Możliwość zaliczania opłat w koszty uzyskania przychodu
4. Ryzyko finansowe po stronie zarządzającego
5. Brak obowiązku wykupu pojazdu
6. Przejęcie przez Toyotę problemu sprzedaży używanego pojazdu
7. Brak konieczności inwestowania własnego kapitału
8. Kompleksowa obsługa
9. Gwarantowane auto zastępcze
10. Uproszczona księgowość, stała rata, jedna faktura miesięcznie

Jedyny koszt związany z użytkowaniem samochodu, który pozostaje użytkownikowi, to zakup paliwa i płynu do spryskiwacza. Wszystkie pozostałe koszty zawierają się w jednej niskiej racie. Nie bez powodu hasłem reklamowych programu Toyota Business SmartPlan jest „Cała przyjemność po Twojej stronie”.

Źródło: Materiały prasowe Toyota

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »