| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Sytuacja w branży flotowej - podsumowanie

Sytuacja w branży flotowej - podsumowanie

Pomimo obaw, rok 2012 okazał się dobry dla branży flotowej. Firmy zarządzające flotami odnotowały wzrosty. 

Piętnaście firm flotowych zrzeszonych w Polskim Związku Wynajmy i Leasingu Pojazdów zarządzało łącznie 104 977 pojazdami. Dane te odnoszą się do trzech kategorii usług składających się na wynajem długoterminowy. W kategorii full service leasing (FSL) łącznie odnotowano 83.696 aut, w leasingu z serwisem (LS) - 11.239, natomiast w wyłącznym zarządzaniu (FM) - 10.042 samochodów. Licząc rok do roku firmy zrzeszone w PZWLP zwiększyły floty o 11 761 samochodów. Sprzedaż rozkładała się we wszystkich kwartałach na podobnym poziomie.

Firmy z sektora CFM zarejestrowały o 3,13 proc, więcej aut osobowych w porównaniu do 2011. Pokazują to dane Instytutu Samar.
Spółka Carefleet, działająca na polskim rynku flotowym od 2004, ma 6 proc. udział w całym sektorze flotowym, przy czym jej udziały dynamicznie rosną. W 2012 r. zarządzała łącznie 8712 pojazdami, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie +9,7 proc.

„Jak pokazują wyniki roczne, branża flotowa rozwija się w stabilnym tempie. Pomimo pogarszającej się w ostatnim czasie sytuacji w gospodarce, popyt na usługi CFM nie słabnie. Wynika to z faktu, że flota jest istotnym elementem dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa. A korzystają z niej zarówno firmy potrzebujące kilku samochodów jak i te, które wymagają floty składającej się z kilkudziesięciu bądź kilkuset aut” - powiedział Frederic Lustig prezes Zarządu Carefleet S.A.

Z obserwacji firmy wynika, ze stale zwiększa się rynek usług typu full service leasing (FSL), będący najbardziej kompleksowym z produktów dostępnych na rynku Car Fleet Management. Umowy takie stanowiły większą cześć podpisanych kontraktów i według prognoz pozostaną głównym stabilizatorem wzrostu w 2013 r. Klienci Carefleet najczęściej wybierali samochody z segmentów B oraz C.

Źródło: Materiały prasowe Carefleet S.A.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »