| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Prezes InPost: Nie tylko efekt skali wpływa na ceny usług pocztowych

Prezes InPost: Nie tylko efekt skali wpływa na ceny usług pocztowych

Uwolnienie rynku pocztowego bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia liczby operatorów – w tym również zagranicznych firm - mówi prezes spółki InPost. - Choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek.

Chodzi przede wszystkim o doręczanie listów poleconych, wysyłanych przez instytucje publiczne. Segment ten wart jest według naszych szacunków około 1,5 mld zł, więc jest o co zabiegać. Z perspektywy doświadczonego już operatora wiemy bowiem, jak ważne jest to, by odpowiednio wcześnie podjąć działania mające na celu dopasowanie strategii produktowej do aktualnych warunków rynkowych.

W przypadku usług pocztowych znaczącym elementem, wpływającym na kalkulację ceny doręczenia pojedynczej przesyłki jest koszt tzw. ‘ostatniej mili’. Pośrednio przekłada się to również na finalny wynik finansowy, uzyskiwany przez operatora. Zatem optymalizacja procesu doręczeń, w tym wdrożenie ‘automatycznych terminali pocztowych’ – podobnie jak Paczkomatów w segmencie przesyłek pocztowo-kurierskich - może pozytywnie wpłynąć nie tylko na przychody płynące z naszej działalności, ale również na potencjalne obniżenie stawek usług pocztowych, realizowanych z wykorzystaniem nowych urządzeń.

Ostatecznie swoją politykę cenową – już po liberalizacji rynku - uzależniamy jednak od sytuacji rynkowej, jaką zastaniemy po 1 stycznia 2013 roku, w tym od strategii Poczty Polskiej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iga Kalinowska

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »