| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Nowe rozwiązanie DHL dla High Tech

Nowe rozwiązanie DHL dla High Tech

DHL Express wprowadza w Europie nowe rozwiązanie logistyczne DHL COLLECT&RETURN. Przygotowane specjalnie dla sektora nowych technologii, zapewnia widoczność przepływów transportowych między wieloma etapami procesu w ramach jednej, dedykowanej platformy eCom.

Przy kupnie towarów o wysokiej wartości takich jak smartfony i laptopy, lub specjalistycznych, jak profesjonalne drukarki czy urządzenia pomiarowe, istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez klientów jest sprawna i efektywna obsługa posprzedażowa.

Jest ona niezbędna na przykład przy naprawach zakupionego sprzętu. Do scentralizowanych centrów napraw, położonych w określonych państwach, trafia sprzęt kupowany przez klientów z całej Europy. Po naprawie, jest do nich odsyłany. Wyzwaniem dla firmy staje się sprawna koordynacja całego procesu. Odpowiedzią DHL Express na to zapotrzebowanie jest dedykowane rozwiązanie logistyczne DHL COLLECT&RETURN.

DHL COLLECT&RETURN zarządza całym cyklem transportowym, począwszy od odbioru uszkodzonych lub wadliwych towarów, przez transport (międzynarodowy w zależności od lokalizacji) do wskazanego miejsca naprawy po ich zwrot do końcowego konsumenta. Integralną częścią tego rozwiązania są specjalistyczne opakowania wielokrotnego użytku, przeznaczone do transportu laptopów i mniejszych podręcznych przedmiotów, takich jak urządzenia GPS.

Nowa internetowa aplikacja DHL

Rozwiązanie DHL COLLECT&RETURN opiera się na internetowej aplikacji przygotowanej przez specjalistów DHL - Express Logistics Platform (ELP).

Jest ona udostępniania wszystkim uczestnikom procesu. Konsultanci call center, dzięki dostępowi do ELP, mogą uzgodnić warunki zamówienia kuriera i odbioru reklamowanego sprzętu. Pracownicy punktu napraw mogą zaplanować przepływ towaru. Pracownicy DHL Express mając dostęp do zarządzania procesem obsługi kurierskiej, przygotowują dokumentację niezbędną do zwrotu naprawionego sprzętu do klienta końcowego.

Towary można śledzić na wszystkich etapach procesu za pomocą numeru RMA, nadawanego w momencie zamawiania kuriera. W przypadku zmiany adresu centrum napraw lub weryfikacji typu przesyłanego urządzania, istnieje możliwość weryfikacji zlecenia z poziomu platformy ELP przez zlecającego.

Przygotowanie rozwiązania DHL COLLECT&RETURN aktywnie wspierali liderzy z branży nowych technologii. Dla firm z tego sektora szczególnie istotne było znalezienie rozwiązania, które pozwoliłoby na skrócenie czasu oczekiwania klientów w całej Europie na naprawę i serwis.

Obecnie DHL COLLECT&RETURN jest dostępne w 12 krajach europejskich (Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Holandia, Belgia, Luksemburg, Czechy, Węgry, Szwecja, Finlandia, Włochy). Do końca 2011 roku planowane jest rozszerzenie zasięgu rozwiązania o kolejne kraje, w tym Polskę.

DHL jest częścią Deutsche Post DHL. W 2010 Grupa osiągnęła przychód w wysokości ponad 51 mld EUR.

źródło: DHL Express

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WspolnyPozew.com

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »