REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany PKP Cargo do 2020 r.

Plany PKP Cargo do 2020 r.
Plany PKP Cargo do 2020 r.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo ma ambitne plany, które chce zrealizować do 2020 r. Według nich m.in. ma zostać wiodącym operatorem intermodalnym w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pozycja lidera przewozów kolejowych w kraju, kompleksowa obsługa międzynarodowego ruchu towarowego przez Polskę oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej – to cele PKP Cargo na lata 2016-2020.

REKLAMA

W środę grupa PKP Cargo zaprezentowała strategię rozwoju firm na lata 2016-2020.

Prezes zarządu PKP Cargo Adam Purwin powiedział, że efektem wdrożenia strategii "CARGO’20" ma być wzrost o 33 proc. wykonanej pracy przewozowej, wzrost udziału przewozów wykonywanych w całości poza Polską o 20 pkt. proc. i niemal podwojenie przewozów intermodalnych (przewozy intermodalne realizowane są, co najmniej dwoma środkami transportu np. pociągiem i samochodem - PAP).

Zobacz też: Kiedy pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Poznania w 1 godz. i 20 min?

REKLAMA

„Spadający popyt na węgiel oznacza konieczność poszukiwania przychodów w nowych segmentach rynku oraz obsłudze całego łańcucha logistycznego. Położenie geograficzne Polski, tworzące doskonałą pozycję do budowy wiodącego operatora logistycznego o europejskim zasięgu. Planujemy poszerzyć geograficzny zasięg działania, głównie w kierunku południowym” – powiedział Purwin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z założeniami strategii w 2020 r. udział przewozów konwencjonalnych w zyskach PKP Cargo ma wynieść 50 proc.(w 2014 r. 85 proc.) a 30 proc.(w 2014 r. – 7 proc.) wyniosą udziały przewozów zagranicznych oraz intermodalnych.

Spółka chce także rozwijać ofertę pociągów operatorskich, czyli regularnych połączeń między centrami logistycznymi, w tym np. z portów morskich do terminali intermodalnych w głębi kraju. "Tego typu usługa jest realną i atrakcyjną alternatywą dla transportu kołowego, nawet dla średnich i mniejszych klientów, którzy zainteresowani są przewozem choćby jednego kontenera" - wskazał Purwin.

Zwrócił uwagę, że istnieje niewykorzystany potencjał związany np. z wymianą transgraniczną.

REKLAMA

„W tej chwili wymiana handlowa z Niemcami, głównym partnerem gospodarczym Polski, jest obsługiwana przez kolej w zaledwie 11 proc. Tymczasem np. w przypadku wymiany handlowej Czech z Niemcami odsetek ten wynosi 22 proc. Mamy zarówno zasoby, jak i potencjał sprzedażowy by te proporcje zmienić” - wskazał Purwin.

Zapowiedział, także, że do 2020 r. PKP Cargo chce przewieść 600 mln ton ładunków, zatrudnić do 2 tys. maszynistów, rozwieźć do 850 tys. kontenerów z Chin, przeładować do 110 mln ton towarów na terminalach przeładunkowych oraz zainwestować 125 mln zł w systemy informatyczne.

Zobacz też: Warunki stawki podatku VAT 0% dla usług transportu międzynarodowego

Strategia "CARGO’20" została przyjęta przez zarząd i radę nadzorczą. Jej założenia opierają się na prognozie rozwoju rynku towarowych przewozów kolejowych.

Prognoza zakłada trzy scenariusze. W pierwszym - bazowym - krajowy rynek przewozów towarowych wzrośnie do 2020 r. do 54 mld tonokilometrów (tkm) z ok. 50 mld tkm w 2014 r. Z kolei scenariusz negatywny zakłada utrzymanie w 2020 r. ubiegłorocznego poziomu przewozów, czyli 50 mld tkm. Według założenia optymistycznego przewozy wzrosną do 56 mld tkm w 2020 r.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. 30 października 2013 r. zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem pozostaje PKP S.A. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków.

Grupa posiada 48 tys. węglarek, 3 tys. platform intermodalnych, 15 tys. pozostałych wagonów innego typu, 1,3 tys. lokomotyw elektrycznych i drugie tyle lokomotyw spalinowych. Zatrudnia obecnie 22,6 tys. osób.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA