| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Eksport napędza branżę meblarską

Eksport napędza branżę meblarską

Polska branża meblarska ma się coraz lepiej, a jednym z filarów jej wzrostu jest eksport. W takim przypadku kluczowe znaczenie ma logistyka produktów meblarskich, a w ramach tego również doradztwo celne.

DHL Express (Poland), światowy lider na rynku międzynarodowych przesyłek ekspresowych, wspiera ekspansję polskich firm meblarskich za granicą, oferując im kompleksową obsługę logistyczną i doradztwo podatkowo – celne. W oparciu o potrzeby i oczekiwania logistyczne, firma przygotowała projekt, mający na celu zapewnienie kompleksowej obsługi dla sektora meblarskiego.

Zobacz też: Nowe obowiązki dla przewoźników wwożących towary do Unii Celnej

Sukces polskiej branży meblarskiej

Dynamiczny rozwój eksportu mebli czyni Polskę jednym z liderów tej branży na świecie. Obecnie polski sektor meblarski zajmuje znaczące miejsce wśród światowych liderów produkcji i eksportu mebli, plasując się zaraz za takimi krajami jak Chiny, Włochy i Niemcy. Pokazuje to wartość eksportu mebli, która w ostatnich latach sukcesywnie wzrasta. Ocenia się, że liczba kontrahentów z różnych branż powiązanych z produkcją mebli wynosi obecnie 20 tysięcy. A liczebną grupę w tym segmencie rynku stanowią producenci i dostawcy akcesoriów do mebli.

Decydujący wpływ na sukces branży meblarskiej mają czynniki wspierające zagraniczną ekspansję polskich firm m.in. dobra jakość produktu, długa tradycja w produkcji mebli, obecność znaczącej liczby polskich firm na rynkach sąsiedzkich, rozszerzanie się łańcucha dostaw, zmiany zachodzące w gospodarce globalnej. Ponadto mocnym atutem Polski jest atrakcyjna lokalizacja geograficzna, ułatwiająca stworzenie odpowiedniego i efektywnego łańcucha dostaw na potrzeby eksportowe firmy. Sprawna i efektywna logistyka nie tylko odpowiada za wysyłanie przesyłek dokumentowych, dostawy akcesoriów meblowych, czy też możliwość sprowadzania części zamiennych do maszyn eliminujących w ten sposób przestoje w produkcji, ale ma wpływ na lepszą obsługę klienta.

Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT

Dobre perspektywy dla polskiej gospodarki

Firmy z sektora meblarskiego za pośrednictwem DHL Express (Poland) najczęściej wysyłają za granicę przesyłki dokumentowe oraz akcesoria meblarskie. Firma w tym obszarze ma wiele do zaoferowania. Obok realizowania dostaw przesyłek w obrocie międzynarodowym, zapewnia kompleksowe usługi logistyczne przed i posprzedażowe, doradztwo w kwestiach proceduralnych i przepisów celnych, a także obsługę faktur w rozliczeniach z zagranicznymi kontrahentami.

DHL Express (Poland) od ubiegłego roku aktywnie uczestniczy w projektach mających na celu wspieranie polskich firm już prowadzących lub zamierzających rozpocząć międzynarodową działalność handlową (warsztaty Akademii Pulsu Biznesu w 2013r., udostępnianie narzędzi oraz platform internetowych na stronie DHL, ułatwiających wysyłanie przesyłek i pozyskanie informacji o globalnych rynkach). W tym roku firma równie mocno kontynuuje podobne projekty poprzez organizację cyklu spotkań z przedstawicielami firm rozpoczynających działalność zagraniczną oraz dopasowując ofertę świadczeń do potrzeb firm będących wizytówką eksportową dla Polski.

 "Polska gospodarka nadal rozwija się bardzo dynamicznie i ten stan będzie się utrzymywał jeszcze przez wiele lat, podczas, gdy gospodarki zachodniej Europy charakteryzujące się wysokim poziomem rozwoju gospodarczego, osiągają obecnie znacznie mniejsze tempo rozwoju. Przez lata Polska była głównie krajem importującym towary z zagranicy, lecz ostatnio trend ten zaczyna się odwracać i to Polska coraz więcej produkuje i eksportuje. Mamy szansę zdobyć wiodącą pozycję gospodarczą w Unii Europejskiej w kolejnych latach, dzięki dynamicznemu rozwojowi, który w głównej mierze będziemy zawdzięczać eksportowi rodzimej produkcji. Chcemy jako najbardziej międzynarodowa firma na świecie odegrać w tym procesie ważną rolę, pomagając polskim producentom wejść na rynki zagraniczne.” - powiedział Łukasz Dębski, kierownik ds. produktów, cen i analiz rynkowych (INT) DHL Express (Poland).

Źródło: Materiały prasowe DHL Express

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Kossakiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »