| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Trans Polonia: Przychody większe o 20 proc.

Trans Polonia: Przychody większe o 20 proc.

Trans Polonia S.A. specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w okresie 9 miesięcy 2012 wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 38,06 mln zł. To blisko 20 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, w którym to przychody wyniosły 31,74 mln zł.

Kolejny kwartał z rzędu Trans Polonia utrzymuje wzrost przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów, zrealizowanego programu inwestycyjnego oraz elastycznych i szybkich reakcji na sytuację rynkową.

Dominującym segmentem działalności grupy są przychody z usług transportu drogowego, które stanowią prawie 75 % całości przychodów. Ten sposób świadczenia usług pozostaje nadal podstawowym sposobem transportu i logistyki płynnych ładunków chemicznych, a także spożywczych – płynnych oraz spożywczych przewożonych w temperaturze kontrolowanej.

Porównując dwa okresy sprawozdawcze można zauważyć, że wyniki generowane w tym segmencie kształtują się na zbliżonym poziomie. W trzech kwartałach 2012 roku przychody segmentu transportu drogowego (przychody ze sprzedaży wraz z pozostałymi przychodami operacyjnymi) wyniosły 30,22 mln zł, w stosunku do 30,31 mln zł w trzech kwartałach 2011 roku. Trans Polonia odnotowała zbliżony, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik operacyjny EBITDA transportu drogowego. W trzecim kwartale br. wyniósł on 5,19 mln zł w stosunku do 5,44 mln zł z analogicznego okresu ub.r.

W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 września 2012 r. GK Trans Polonia wypracowała EBITDA na poziomie 3,45 mln zł i zysk netto w wysokości 2,43 mln zł.

Utrzymanie zeszłorocznych wyników w transporcie drogowym, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w transporcie intermodalnym, było możliwe dzięki przeprowadzonym inwestycjom w specjalistyczne jednostki transportowe, dedykowane do przewozu ładunków chemicznych i spożywczych, czyli ciągniki siodłowe, naczepy-cysterny, naczepy-podwozia oraz naczepy chłodnie.

Na wynikach segmentu transport intermodalny w III kwartale 2012 roku zaważył fakt, że ponoszone koszty stałe zaangażowania w ten segment działalności nie były równoważone przez regularne potoki ładunków (a w ślad za tym – przychodów i marży), obsługiwanych w tym segmencie. Tym samym - koszty dzierżawy tank kontenerów obciążyły wyniki tego segmentu, , co przełożyło się na wyniki finansowe całej Grupy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »