| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Trans Polonia: Przychody większe o 20 proc.

Trans Polonia: Przychody większe o 20 proc.

Trans Polonia S.A. specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w okresie 9 miesięcy 2012 wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 38,06 mln zł. To blisko 20 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, w którym to przychody wyniosły 31,74 mln zł.

Kolejny kwartał z rzędu Trans Polonia utrzymuje wzrost przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów, zrealizowanego programu inwestycyjnego oraz elastycznych i szybkich reakcji na sytuację rynkową.

Dominującym segmentem działalności grupy są przychody z usług transportu drogowego, które stanowią prawie 75 % całości przychodów. Ten sposób świadczenia usług pozostaje nadal podstawowym sposobem transportu i logistyki płynnych ładunków chemicznych, a także spożywczych – płynnych oraz spożywczych przewożonych w temperaturze kontrolowanej.

Porównując dwa okresy sprawozdawcze można zauważyć, że wyniki generowane w tym segmencie kształtują się na zbliżonym poziomie. W trzech kwartałach 2012 roku przychody segmentu transportu drogowego (przychody ze sprzedaży wraz z pozostałymi przychodami operacyjnymi) wyniosły 30,22 mln zł, w stosunku do 30,31 mln zł w trzech kwartałach 2011 roku. Trans Polonia odnotowała zbliżony, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik operacyjny EBITDA transportu drogowego. W trzecim kwartale br. wyniósł on 5,19 mln zł w stosunku do 5,44 mln zł z analogicznego okresu ub.r.

W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 września 2012 r. GK Trans Polonia wypracowała EBITDA na poziomie 3,45 mln zł i zysk netto w wysokości 2,43 mln zł.

Utrzymanie zeszłorocznych wyników w transporcie drogowym, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w transporcie intermodalnym, było możliwe dzięki przeprowadzonym inwestycjom w specjalistyczne jednostki transportowe, dedykowane do przewozu ładunków chemicznych i spożywczych, czyli ciągniki siodłowe, naczepy-cysterny, naczepy-podwozia oraz naczepy chłodnie.

Na wynikach segmentu transport intermodalny w III kwartale 2012 roku zaważył fakt, że ponoszone koszty stałe zaangażowania w ten segment działalności nie były równoważone przez regularne potoki ładunków (a w ślad za tym – przychodów i marży), obsługiwanych w tym segmencie. Tym samym - koszty dzierżawy tank kontenerów obciążyły wyniki tego segmentu, , co przełożyło się na wyniki finansowe całej Grupy.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Clever Investment

Księgowość Bliska Tobie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK